Od 1. dubna až do 20. prosince byla železniční trať z Opavy do Krnova podrobena rekonstrukci, v rámci které byla opravena kolejová dráha, nástupiště, železniční mosty, zastávky a přejezdy, které se mohou pyšnit nejmodernějšími zabezpečovacím zařízením.
„Jde o plně automatizovaný systém se speciálním sledováním vlaků pomocí počítačů a náprav. Hlavní přínos vidím v zabezpečení přejezdů závorami.“ vysvětluje Zbyněk Hoferek, ředitel stavby ze Strabag Rail
Nejvíce zabrat dala zřejmě stavba nového železničního mostu na Olomoucké ulici. Ta si totiž vyžádala úplné uzavření silnice, která tudy vede. Auta se musela vydat po objížďce, občané mohli využít přepravy MHD v tomto úseku zdarma.
Opravy za téměř 900 milionů korun nejen že zvýší bezpečnost na trati, ale také zkrátí dobu přepravy. Vlaky tady mohou totiž jezdit až 120ti kilometrovou rychlostí oproti původní pětasedmdesátce.
“To, že se zlepšily parametry trati a umožní to vyšší rychlost vlaků, tak generuje i minutové úspory jízdy. Rychlík z Opavy do Krnova nepojede 31 minut ale 28minut.” upřesnila Kateřina Šubová, mluvčí SŽDC
Cestující se teď mohou vrátit z autobusu zpět do vlaku. Většina z nich zvládla devíti měsíční výluku bez problémů. Připravit se ale budou muset ještě ještě na další, krátkou výluku na tomto úseku, a to v dubnu příštího roku, kdy během několika dní dělníci rekonstrukci trati úplně dokončí.