Ulice
Praskova v Opavě: v době špičky tady stojí kolony aut
a hledají si cestu ven z města. Také cestující hromadnou
dopravou se snaží chytit svůj spoj na dvou protilehlých
zastávkách. Při přecházení přes tuto čtyřproudou komunikaci
kličkují mezi auty. Nechtějí totiž ztrácet čas cestou
k poměrně vzdáleným přechodům pro chodce.
„Jedná
se o velmi nebezpečný úsek,kde dochází ke kolizním situacím
mezi předcházejícími chodci a řidiči motorových vozidel,“ konstatuje René Černohorský, mluvčí Policie ČR Opava.
Zrovna před měsícem tady došlo k vážné nehodě: do důchodkyně, která přecházela mezi zastávkami mimo přechod, narazila dodávka. Ke srážce auta s chodcem došlo letos už po 49.
Situaci
by mělo vylepšit posunutí zastávek a vyznačení přechodu pro
chodce. Studie nyní zvažuje, zda u přechodu budou semafory. Další
možností je předělit zhruba dvaceti metrovou silnici ostrůvkem.
"V případě světelně řízeného přechodu je nutné vypočítat správnou
sladěnost s okolními světelnými křižovatkami. Pokud zde neumístíme světelnou signalizaci, ale dělící ostrůvek, může to způsobit blokováním odbočovacího pruhu,“ shrnuje možnosti
Dalibor Novotný, vedoucí odd. správy dopravy a pozemních komunikací, Magistrát Opava.
Stejně
problematická je i ulice Těšínská. Velkorysý čtyřpruh dává
chodcům jen málo šancí k přecházení.
Také tady by mělo dojít ke změnám. Silnice se zúží na dva
jízdní pruhy a přechody pro chodce předělí ostrůvky. Namísto stávajících pěti bude na této ulici celkem šest přechodů. K těmto změnám ale dojde až poté, co bude dokončena východní část severního obchvatu. To by mělo být zhruba za rok. Ještě dřív se počítá s úpravou přecházení přes silnici na ulici Krnovská.Po dokončení její rekonstrukce budou přechody pro chodce doplněny o dělící ostrůvky, které tady dříve nebyly.