Kateřina Geryková, redaktorka TV POLAR: Jak se změnili studenti během osmi měsíců s koronavirem?
Kamila Tkáčová, školní metodik prevence, Slezské gymnázium Opava: „Tak určitě jsou zodpovědnější, samostatnější a když se podívám na účast, tak 100% účast na hodinách.“
Kateřina Geryková, redaktorka TV POLAR: „Jak púsobí odloučení na studenty, kteří se teď učí doma?
Kamila Tkáčová, školní metodik prevence, Slezské gymnázium Opava: „Já bych řekla, že jinak reagují starší ročníky, jinak reagují první a druhé ročníky. Vidím to, když začíná výuka, tak 10 min. před začátkem se setkávají studenti 4. ročníku. Například jeden student hraje na kytaru, a tak vylepšuje atmosféru před vyučováním. Studenti prvního ročníku se přihlásí na čas. U těch budoucích maturantů cítím, že spolu chtějí ten čas sdílet a v té době přestávky si povídají o sobě, o výuce a to se mi zdá velmi pozitivní.“
Kateřina Geryková, redaktorka TV POLAR: Působíte jako školní metodik prevence, už se na Vás studenti s nějakými problémy obraceli?
Kamila Tkáčová, školní metodik prevence, Slezské gymnázium Opava: „Ano, bylo to i v době první vlny koronavirové pandemie. Pro mne bylo překvapivé, že hned na začátku září si žáci žádali pomoc psychologů. Když se podívám na období druhé, tak už i telefonovali nebo psali, že chtějí pomoci.“
Kateřina Geryková, redaktorka TV POLAR: S čím konkrétně se na Vás obraceli?
Kamila Tkáčová, školní metodik prevence, Slezské gymnázium Opava: „Jedná se spíš o soukromé problémy, jak zvládat zátěžovou situaci v rodině. Bohužel řada rodin se úplně odřezala od světa a ta sociální deprivace tady nastává.“
Kateřina Geryková, redaktorka TV POLAR: Jak poznám jako rodič, že dítě má problém, který bych měla řešit?
Kamila Tkáčová, školní metodik prevence, Slezské gymnázium Opava: „Já se domnívám, že základní věc je komunikace. A pokud vnímám, že dítě reaguje jinak, je smutnější a neodpovídá častěji na otázky, tak je třeba se zamyslet, co se děje. My máme otevřenou komunikaci se studenty, kdy si mohou říci o pomoc, a také to dělají. Je fakt, že studenti prvních ročníků ještě nejsou zvyklí na takový způsob komunikace, jaká je u nás nastavený. Prvňáci se ještě nenaučili otevřenému způsobu chování, které u nás je, a tam to mohu vnímat jako možná nastávající problémy.“