Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

ZUŠ bojují s odlivem žáků, na uvolněná místa se mohou hlásit noví zájemci

  • Opava,

Základní umělecké školy přicházejí o žáky. Mnozí rodiče nechtějí, aby po povinné školní on – line výuce trávily děti ještě další čas u počítače. A tak se učitelé snaží učení na dálku co nejvíce zpestřit a žáky si udržet. Žáky, kteří se v během školního roku odhlásili, mohou průběžně nahrazovat další zájemci.

Nikol se chystá na hodinu tance. Od října se pravidelně 2x týdně v taneční sál proměňuje obývák v malém bytě.

Nikol Válková, žačka tanečnho oboru, ZUŠ v Opavě: „První si musíme si uklidit, abych měla prostor. Potom si připravím počítač a můžu cvičit.“
Lucia Bilíková, učitelka tanečního oboru, ZUŠ v Opavě: „Snažím se výuku přizpůsobit prostoru. Třeba u baletní průpravy používáme jako pomyslnou tyč židličku.“

Vyučovat na dálku především skupinové předměty, není vůbec jednoduché. Pedagogové se proto snaží děti zaujmout. Třeba učitelky výtvarného oboru natáčely pro žáky videa. V hodinách se pak snaží o co největší názornost. I když děti mnohdy ocení třeba jen to, že mohou společně strávit čas.

Anna Chevale, učitelka výtvarného oboru, ZUŠ v Opavě: „Chtějí prostě komunikovat, být s ostatními v kontaktu a společně chtějí tvořit.“

Výtvarný, taneční či dramatický obor zaznamenal největší odliv žáků. Opavská umělecká škola přišla o 5% z celkového počtu 1 600. Mnohé ale v zápětí nahradili další zájemci, kteří se hlásí především ke studiu hudebních oborů.

Lukáš Poledna, ředitel ZUŠ v Opavě: „Máme i čekatele z minulých let, které jsme nemohli dříve z kapacitních důvodů vzít, tak ty jsme nyní primárně vzali.“

Učitelce kytary Lence Lebedové přibyla nová žákyně před pár týdny. Přestože začínat hrát na hudební nástroj není ani v prezenční výuce jednoduché, zdá se, že i kontakt přes obrazovku počítače, může dát žákovi solidní základy hry.

Lenka Lebedová, učitelka hudebního oboru, ZUŠ v Opavě: „Mám teď jednu novou žačku. Všechno jí vysvětluju přes počítač. A zdá se, že to jde. Chápe to dobře.“

Výuka uměleckých oborů bez kontaktu učitelů s žáky není ideální, podle pedagogů jí ale nelze upřít jedno: žáci teď mají mnohem více času na cvičení. A mnohdy zvládnou větší kus práce, než by tomu bylo ve výuce prezenční. 

 


Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků