Kateřina Geryková, redaktorka TV POLAR: Divadlo bylo 8 měsíců zavřené. Co se dělo v divadle bez diváků?
Ilja Racek, ředitel Slezského divadla: „My jsem samozřejmě museli nasadit některé aktivity, které do té doby nebyly běžné. Natáčeli jsme Naše divadlo ve vašem obýváku, natáčeli jsme i některé kratší opery i činohru. Snažili jsem se dávat najevo, že divadlo žije, i když jsou dveře zavřené. Myslím, že hodně lidí si všimlo, že jsme vystoupili ve Slezance v rámci programu divadlo za sklem či ve výkladní skříní .“
Kateřina Geryková, redaktorka TV POLAR: Co z toho zůstane ve vašem programu z těchto on-line aktivit?
Ilja Racek, ředitel Slezského divadla: „My jsem příjemně překvapeni tím, kolik lidí si naše webové stránky našlo. Jako bychom si našli novou diváckou obec, která kladně přijímala vše, co jsme jim tímto způsobem sdělovali. Rádi bychom si ponechali tento způsob propagace.“
Kateřina Geryková, redaktorka TV POLAR: Pane řediteli, po pěti letech Slezské divadlo opouštíte. Co chcete, aby tady po vás zůstalo resp. jakým směrem by se divadlo bez vás mělo ubírat?
Ilja Racek, ředitel Slezského divadla: „Myslím si, že to byla doba, kdy divadlo neupadalo, nemělo umělecké problémy. Poslední představení opery Figarova svatba bylo prohlášeno za nejlepší operní představení. Díky našim aktivitám v oblasti ekonomické je divadlo na tento rok velmi dobře saturováno. Až do konce roku 2022 jsou připraveny tituly, realizační týmy, vše co je potřeba, aby divadlo dále fungovalo jako dvou souborové divadlo.“