Dvou kilometrová silnice se dvěma jízdními pruhy v každém směru, se 6 přechody pro chodce, která přivádí a odvádí dopravu z Opavy od jihu. Provoz je tady hustý také proto, že zde míří nákadní auta hned do několika firem, výrobních, obchodních i dopravních, které po obou stranách ulice sídlí. Podle posledního sčítání dopravy z r. 2016 tudy denně projelo necelých 20 000 vozidel.
Před dvěma lety byla otevřena část obchvatu Opavy, která měla provozu na Těšínské ulici ulevit. Jak se to podařilo, ukáže průzkum, který zde nedávno probíhal a jehož výsledky se nyní zpracovávají.
Následné vypracování simulace provozu dá odpověď na otázku, zda by z nynějšího čtyř pruhu mohla případně vzniknout dvou proudá komunikace. Průzkum by měl také řešit bezpečnost chodců. Přejít v doprvní špičce 13,5 metru širokou silnici není vůbec jednoduché. Ti, kteří se rozhodnou použít jediný přechod u supermarketu, mohou spoléhat na to, že jim komfort při přecházení zajistí semafor a bezpečnostní ostrůvek uprostřed silnice.
Původně silnice I. třídy, dnes III třídy, je v současné době v majetku Moravskoslezského kraje. A ten se také podílí na financování monitoringu provozu. V budoucnu by ale měla Těšínská ulice přejít pod správu města. To pak bude muset na základě průzkumu rozhodnout, jaký charakter silnice bude mít. Zda bude výhodnější ponechat čtyři silniční proudy nebo snížit jejich počet na dva, s cyklopruhy po obou stranách.
Silnice by ale měla nejspíš zůstat tak, jak je až do doby, než bude dokončena další část ochvatu Opavy, a to u Komárova. Během výstavby totiž má být dočasně svedena veškerá doprava právě na Těšínskou ulici.