Biologie, fyzika a informatika – těmto třem předmětům se studenti druhého ročníku gymnázia věnovali celý den. Ovšem jednotlivé hodiny nebyly striktně oddělené, ale naopak se všechny tři předměty propojovaly. Jejich společným tématem byl hmyz.
Studovali jeho vlastnosti nebo pozorovali stavbu těla pod mikroskopem. A vyžili také nové technologie.
Ve vedlejší třídě se kreslí. Studenti si připomínají národního obrození. Na úvod se seznámili s historickými událostmi, které se s tímto obdobím pojí. Pak přišla na řadu literatura, hudba i výtvarné umění. Základním motivem bylo Národní divadlo. Studenti sestavovali třeba dramaturgický plán nebo kreslili vnitřní výzdobu.
Do projektové výuky byly zařazeny také cizí jazyky: angličtina, španělština a ruština. Studenti třeba vytvářeli průvodce pro zahraniční návštěvníky. Shrnuli tam české zvyklosti, historii i zajímavosti. Stejně jako v ostatních blocích se i tentokrát věnovali tématu kontinuálně během celého dne.
Kvůli náročné přípravě je možné učit takovýmto způsobem jen ojediněle. Komplikací je i dělení studentů do menších skupin. A pak také Rámcový vzdělávací program. Ten vymezuje objem učiva, který musí školou povinní zvládnout. A to by při takto důkladném probírání tématu nebylo možné.