Mezi Opavou a Kravařemi stále nejezdí vlaky. Jde o nejvíce poškozenou trať z loňských povodní. Záplavy zcela zničily zhruba půlkilometrový úsek u Malých Hoštic. Před další velkou vodou má území chránit estakáda.
Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic: “Narozdíl od jiných tratí bylo rozhodnuto, že se nebude pouze opravovat nebo sanovat, ale že se otevře celková problematika území, které je velmi záplavové díky řece Opava s tím, že by se v délce 300 m udělala estakáda, která by měla velkou propustnost v rámci toho rozlivu a navazujícím území a zabránila by, aby ta voda se v podstatě tolik vracela.”
Petr Birklen, generální ředitel Povodí Odry: “My v tuto chvíli estakádu považujeme za dobrou variantu protože podle našeho názoru zlepší odtokové poměry zejména nad tou estakádou, čili směrem k městu Opava. Považujeme to za dobré hlavně při těch stavech extremnějších povodní. To znamená, že jestliže vybudujeme estakádu, která zprůtoční lépe celý ten profil, bude to takto lepší.”
Aktuálně probíhá studie proveditelnosti stavby, která by měla být hotová do dvou měsíců.
Martin Kupka (ODS), ministr dopravy: “Ten základní odhad toho řešení v podobě estakády se pohybuje kolem 700 milionů korun. Právě u Malých Hoštic to poničení bylo fatální. Tady chyběly kusy náspu a i ty koleje byly pokroucené a pro zvládnutí dopravy, vrácení dopravy sem zpátky bude opravdu nutné celý ten úsek u Malých Hoštic opravit.”
Velká voda zásadně narušila i stabilitu pilíře v korytě Opavy u jednoho z mostů. Pokud vše klapne, se stavbou estakády se začne už příští rok a vlaky se na trati znovu rozjedou v roce 27.
Miroslava Konečná, starostka Malých Hoštic: “Je to jeden z mostů v ČR, který po povodních není ještě opraven a já jsem ráda, že se asi bude prosazovat varianta, kdy bude železnice na pilotech a celý ten most jako kdyby byl vzdušný, aby voda, která případně se znovu do Malých Hoštic dostane, aby co nejrychleji z Hoštic odtekla a nemusela přetéct náš hliněný vál, který byl vybudovaný na 100 letou vodu.”
Vlaky na trati Opava-Kravaře využívali hlavně lidé na cestu do práce a také děti, které jezdí do okolních škol. V současné době místo vlaků jezdí autobusy.