"Nasazujeme v průměru 10 až 15 vozidel, v noci jsme měli nasazeno 11. Dnes už je to přes 15 vozidel a 60 ručních pracovníků. Vrací se ta zima, která bývá, takže pro nás to není nic neobvyklého, to spíše pro lidi, kteří si odvykli na to, že by měli jezdit opatrněji a že by měli chodit v zimních botách," říká ředitel TS Moravská Ostrava a Přívoz Petr Smoleň.
"My tuto činnost považujeme jako prioritu pro naše občany. Projevuje se to například i v přípravě na zimu," vysvětluje Dalibor Mouka (Ostravak), 1. místostarosta MOb Moravská Ostrava a Přívoz.
Obvod musí zajistit včasné nakoupení posypového materiálu nebo obnovu a rozšiřování technického parku. A to i mimo zimní období.
"S pomocí statutárního města jsme v loňském roce koupili úplnou novinku - dvojkartáčový čistící stroj, který chceme využívat na nově vybudovanou ulici Nádražní a samozřejmě v centru města na dlažbu, která mnohdy, když neprší, nevypadá příliš hezky," dodává Dalibor Mouka.
"Když ta břečka a ta špína sleze dolů, tak přichází potom další část zimní údržby, jejíž součástí je i čištění i komunikací. To ale nastává většinou až v březnu nebo v dubnu," uzavírá Petr Smoleň.
Technické služby drží čtyřiadvacetihodinovou pohotovost, pracovníci na změny počasí reagují okamžitě.