Martin Mati, vedoucí Střediska údržby zeleně, Ostravské městské lesy: “Už jsme odvezli téměř 1300 tun odpadu po bývalých garážích. Odpad se sice odvezl, ale zůstalo spoustu základových betonových desek, železobetonu a příjezdové štěrkové cesty. To všechno se teď bourá, likviduje a odváží.“
Tato etapa počítá s odstraněním první části garáží a základové desky. Další část bude následovat po vypořádání majetkových vztahů. Stavební úřad majitelům nařídil, aby sutiny garáží darovali městu, ale proces brzdí jejich hledání.
David Witosz (Piráti), místostarosta Moravské Ostravy a Přívozu: „Tady byli někteří vlastníci garáží, někdo by je nazval bezdomovci, ale oni přímo v těch garážích bydleli. Je to proces, který trvá doopravdy velmi dlouho.“
Petr Veselka (ANO), starosta MOb Moravská Ostrava a Přívoz: “Já jsem chtěl a měl jsem velkou touhu, aby se to zlikvidovalo celé naráz, protože na papíře si přečtete, že to jsou garáže, ale to jsou vlastně torza. Bohužel jsme narazili podle právníků na legislativní problém. Ty garáže mají majitele, ti majitelé jsou nedohledatelní. Na každou garáž je několik exekucí, takže se musí postupovat podle stavebního zákona o zrušení stavby.”
Likvidace snad největší černé skládky v Ostravě už si vyžádala 3 a půl milionu korun a probíhající práce vyjdou na dalších nejméně 7 milionů. Po dokončení bude lokalita zahrazena betonovými zábranami a zřejmě tam vznikne park.