Příspěvková organizace Technické služby Ostrava-Jih opět rozšířila svůj vozový park. Obvod ji zakoupil tři nové traktory na čištění chodníků od ledu a sněhu. Právě Technické služby spolu s ostravskými komunikacemi se teď starají o zimní údržbu v obvodu poté, co se jeden z účastníků veřejné zakázky o zimní údržbu odvolal proti výsledku soutěže u Antimonopolního úřadu.
“V pátek nám zřizovatel zakoupil 3 nové traktory, takže v podstatě ten dnešní park se skládá asi z 11 vozidel na údržbu zimních komunikací. Stroje jsou standardně vybaveny radlicí jsou to traktůrky značky Iceky značky Toyota, které umožňují svou lehkou tonáží průjezd po chodnících, mají radlici, zametadla, rozmetadla, soli ze 150 kilových nádobách,” říká Miroslav Janečka, ředitel TSOJ, příspěvková organizace
Od začátku ledna už Technické služby spotřebovali přes 120 tun soli, Vůbec nejvíce za jeden den pak 10.ledna, kdy se potýkali se sněhovou kalamitou a v ulicích byli téměř všichni zaměstnanci a veškerá technika.
“Nejhorší den a nejdelší bylo 10.ledna, byla kalamita a jezdilo se od rána až do večera. Bylo asi 80 lidí a na těch odpoledních směnách bylo asi těch 30 lidí. Pořád, nonstop se jezdilo. Jezdí i dodávky a rozvážejí sůl lidem a solí se přechody a dělají se chodníky. Tam, kde se traktor nedostane nebo stroj, tak to dělají lidé,” popisuje Daniel Helebrant, zaměstnanec TSOJ
“Chodníků je v tomto obvodě 175 km, což si dovedete představit, že ten problém sprocesovat tu údržbu je velice náročný. Já myslím, že pokud mám osobní zkušenost v rámci řešení různých krizových situací, tak jsme ten největší moment zvládli,” uvádí Miroslav Janečka, ředitel TSOJ, příspěvková organizace
Technické služby spolupracují nejen s ostravskými komunikacemi, ale v době kalamity pomáhali i lidé z městských lesů. A zapojili se i občané obvodu.
“Teď se nám zapojili ostravské městské lesy dokonce i, že nám posílali řidiče, kteří vlasrně jezdili v pátek a udržovali kominikace na obvodu Bělského lesa. Lidé pomáhají, dokonce je to kuriozita, že v pátek přišel jeden občan si pro sůl, takže samozřejmě sůl jsme mu dali 15 kilo do auta, protože přišel, že si chce solit před svým domem,” sděluje Miroslav Janečka, ředitel TSOJ, příspěvková organizace
Technické služby teď uvažují o tom, že zavedou dvousměnný provoz. Nestarají se totiž jen o chodníky, ale také o podchody, přechody, zastávky a parkovací domy.
“Koncem ledna, prakticky na únor zajistíme ten provoz tak, aby byl nepřetržitý pokud by došlo k té sněhové kalamitě, která byla toho 10.ledna tak bychom ty komunikace zvládli v tom požadovaném termínu a požadovaném čase zvládnout tu údržbu tak, aby byla samozřejmě chodníky schůdné,” říká Miroslav Janečka, ředitel TSOJ, příspěvková organizace
.
I když Technické služby kalamitu zvládly, našli se lidé, kteří si na zasněžené a zmrzlé chodníky stěžovali a nebylo jich málo. Posypová sůl totiž nepůsobí okamžitě.