Technické služby Ostrava-Jih jsou na sníh připraveny. Ve skladech mají přes 30 tun soli a jiného inertního materiálu, který budou postupně doplňovat podle potřeby.
Petr Štefík dispečer: “S dodavatelskou firmou máme smlouvu o dodávkách, kdy oni jsou schopni flexibilně i během víkendu nám to během několika hodin přivézt, abychom to mohli dále využívat. Celkem strojů na zásah máme 8, dalších 13 vozidel máme takových podpůrných pro naše zaměstnance a pro převoz materiálu na ruční čištění.”
Technické služby mají na starost zimní údržbu v částech Hrabůvka a Dubina, kde je více než 110 kilometrů silnic 3. a 4. tříd, chodníků a parkovišť. Obě lokality jsou schopny zvládnout zhruba za pět hodin.
Petr Štefík dispečer: “Během jednoho zásahu mineme zhruba 10 až 15 tun soli. Samozřejmě do toho spadá, jak jsem říkal chodníky, cesty, parkoviště a samozřejmě veškeré podchody a autobusové zastávky. Tady ten jeden stroj vlastně během toho zásahu potřebujeme ho minimálně pětkrát naplnit. Má kapacitu 350, 400 kilo. Využíváme i multikáru, kde vlastně na jedno naplnění dostaneme do ní tunu soli a využíváme ji hlavně na ty cesty.”
Přednost při zimní údržbě mají frekventované cesty a chodníky, zastávky a veřejná prostranství.
Technické služby už v letošní sezóně zasahovaly, a to při první sněhové nadílce koncem listopadu.
O komunikace v ostatních částech Ostravy-Jihu se starají externí firmy, které jsou připraveny okamžitě vyjet na zavolání.
Zdeněk Hübner, místostarosta MOb Ostrava-Jih: “Máme k dispozici i telefonní číslo 599 430 270, kde případně občané mohou hlásit problémy se zimní údržbou, ať už náledí, nebo nějaké větší množství sněhu. Tato linka funguje v pracovní dny od 7 do 14 hodin. A dále vlastně na lince 601 568 205 v době od 14 do 7 hodin.”
O víkendech a svátcích tuto linku spravuje telefonický dispečink Technických služeb Ostrava-Jih.