Ostrava 360 stupňů - Kvalitní reklama ze všech úhlů. Už název projektu přesně vystihuje čeho se týká. Město proto vydává i manuál, který radí, jak správně pracovat s venkovní reklamou. Doporučuje správné postupy a příklady, aby byla reklama v Ostravě čitelná, přehledná, vkusná a efektivní. Cílem je chránit urbanistický a architektonický charakter veřejného prostoru i jeho jedinečnost. "Chceme najít cestu, jak v Ostravě reklamu mít, povolit a podpořit, ale zároveň ji mít takovou, ať je podporou a plní roli, kterou má a nedegraduje veřejný prostor," vysvětluje náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.
Manuál se zabývá označením provozoven, jako jsou reklamní štíty, polepy, výlohy, výstrče, vitríny, ale radí také, jak by měly vypadat markýzy, zahrádky, stojany- tzv. áčka i obrazovky ve výlohách. Rozebírá také základní typy reklamy na městském mobiliáři, velkoplošnou reklamu reklamu na štítech, fasádách i střechách. "Chceme městským společnostem, obvodům, podnikatelům i široké veřejnosti ukázat, jak má kvalitní reklama vypadat a proto jsme připravili marketingové materiály a manuály, které to vysvětlují a ukazují," dodává náměstkyně.
Živnostníci se mohou podívat také na webové stránky ostrava360.cz, kde se vše podrobně dozvědí. Informace se zájemci dozvědí i přímo na magistrátu nebo na telefonním čísle 599442279. Nařízení o regulaci reklamního smogu začne platit od ledna příštího roku.