Sdílená kola jsou v Ostravě k dispozici druhým rokem. V prvním roce se jezdilo na růžových kolech společnosti Rekola. V tom letošním podporu města získala šedá kola společnosti Nextbike i když růžová kola v centru zůstala. Za tyto dva roky si bikesharing ostravané velmi oblíbili. Pomohlo zejména jeho rozšíření i do jiných částí města. Poruba je už dokonce ve využívání kol srovnatelná s centrem. "Do konce září se najelo asi 405 tisíc km a těch zápůjček se zrealizovalo přes 330 tisíc ," uvádí náměstkyně primátora Kateřina Šebestová. "Už od května jsme měli 600 kol. My to hodnotíme velmi kladně, protože máme už asi 35 tisíc registrovaných uživatelů," popisuje ředitel společnosti NEXTBIKE Tomáš Karpov.
Vedení města zvažovalo, zda podpoří sdílená kola i v příštím roce, protože se ukázalo, že společnost Rekola funguje i bez veřejné podpory. Nakonec ale radní rozhodli, že ano. V okrajových částech města by se totiž tato služba nevyplatila a možná by zanikla, "Koncese je vyhlášena od 15.10. s tím, že nabídky budeme přijímat do 7. listopadu. Mezi požadavky je to, že by těch kol mělo být více, až 900," doplňuje Šebestová.
Kola musejí mít přehazovačku, košík a musejí se půjčovat prostřednictvím mobilní aplikace. Také by se měla rozšířit do dalších částí města - Nové Vsi, Martinova, Plesné a Hrabové.