Rozsáhlá oprava mostu začala na konci května tohoto roku, spolu s ní také celková uzavírka této důležité dopravní spojky. 24. srpna požádal zhotovitel oprav o možnost průjezdnosti mostu v nočních hodinách. Krajský úřad poté 30. srpna vyzval všechny dotčené strany o stanovisko. 13. září poté přišel souhlas Policie ČR podmíněný provedením úpravy dopravního značení. Všechny zúčastněné strany poté měly své případné připomínky odeslat do soboty 18. září. Nikdo z účastníků řízení již neměl další námitky. 21. září proto krajský úřad žádosti zhotovitele vyhověl. Most 56-015 přes Odru v Ostravě-Petřkovicích je státní, investorem jeho rekonstrukce je Ředitelství silnic a dálnic České republiky. Krajský úřad vydal rozhodnutí o nočním zprůjezdnění v nejrychlejším možném termínu.
Radek Podstawka, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje: "S okamžitou platností platí, že mezi sedmou večer a ranní pátou mohou most využívat osobní auta. Je to vstřícný krok, který má místním lidem alespoň trošku v době rekonstrukce mostu zjednodušit život. Budeme sledovat, zda tato změna nezpůsobí nějaké komplikace, například v plynulosti veřejné dopravy. Pokud by se nějaké potíže objevily, budeme je okamžitě řešit. Podle našich informací postupují práce na opravách velmi dobře, takže by mohla být rekonstrukce hotová koncem října, tedy dříve než na konci tohoto roku, jak je v harmonogramu prací plánováno."
Radek Podstawka, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje: "Děkuji všem řidičům za trpělivost, petřkovický most je intenzivně využívaná spojka Ostravy s obcemi za řekou Odrou. Jeho uzavírka je ale nevyhnutelná, most už rekonstrukci nutně potřeboval. Necelé dva měsíce po začátku prací krajský úřad obdržel žádost o povolení nočního průjezdu osobních aut. Požadavkem se naši úředníci začali okamžitě zabývat a tuto záležitost aktivně řešili, samozřejmě při dodržování zákonných postupů. Rozhodnutí o povolení tak krajský úřad vydal v nejrychlejším možném termínu."
Oprava historicky významného mostu přes Odru měla původně trvat do konce roku a její cena je 18 milionů korun.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: Kompletní oprava spočívá v obnově protikorozní ochrany ocelových konstrukcí, dále bude vyměněn mostní závěr, který po letech služby netěsní a nebrání protékání vody. Na mostě byla zjištěna nefunkční hydroizolace, což je předpoklad pro nadstandardní četnost tvorby výtluků a podobných poruch vozovky. Dosluhující izolační části budou obnoveny a nezbytná oprava nemine ani ochranné segmenty či vozovkové souvrství. Harmonogram prací rovněž počítá s provedením sanace spodní stavby.