Tomáš Führer, ředitel SŠ elektrotechnické Ostrava: „„Kromě fotovoltaiky má EKOdům také foto termiku a tepelné čerpadlo pro topení či chlazení, výměnu vzduchu pak zajišťuje rekuperační systém. Další vychytávkou je řízené venkovní stínění, které umí šetřit energii na topení a chlazení. Inteligentní regulace řídí všechny procesy na základě naměřených hodnot nebo podle požadavků uživatele. Naši žáci si všechny tyto technologie osvojí, což pro ně bude po absolvování školy velkou výhodou. Jsem rád, že se nám tento projekt podařilo dotáhnout do konce. Poděkování patří zejména našemu zřizovateli. Moravskoslezský kraj na projekt získal z EU finance a významně přispěl i ze svého rozpočtu.“
Pro výuku poslouží i model vodní elektrárny a panel na výrobu vodíku. Smart EKOdům bude sloužit i pro exkurze a výukové programy pro žáky ostatních škol.
Petr Vavřiňák, vedoucí učitel odborného výcviku: „Nový energeticky úsporný a soběstačný dům je vybaven také didaktickými pomůckami pro výuku alternativních zdrojů energie, jako například modelem vodní elektrárny se třemi různými turbínami, modelem tepelného čerpadla, panelem na výrobu vodíku a jeho využití v palivovém článku, systémy pro výuku větrných či fotovoltaických elektráren.“
Střední škola mohla EKOdům vybudovat díky podpoře Moravskoslezského kraje a prostředkům z projektu OKAP II.
Stanislav Folwarczny (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: „„Na pozemku naší střední školy vzniklo moderní centrum obnovitelných zdrojů energie a chytrých technologií. Je to další významný krok v podpoře odborného vzdělávání v regionu. Žáci elektrooborů si díky tomuto školícímu středisku osvojí technologie, se kterými se budou čím dál častěji ve své budoucí praxi setkávat. Tento EKOdům je navíc vybaven zařízeními, která měří vyrobenou i spotřebovanou elektrickou i tepelnou energii, ale také vyhodnocují i další veličiny, jako jsou výkony, průtoky nebo třeba teploty. Se všemi těmito daty pak žáci mohou dále ve výuce pracovat.“
Nový energeticky úsporný a soběstačný dům je vybaven také didaktickými pomůckami pro výuku alternativních zdrojů energie, jako například modelem vodní elektrárny se třemi různými turbínami, modelem tepelného čerpadla, panelem na výrobu vodíku a jeho využití v palivovém článku a systémy pro výuku větrných či fotovoltaických elektráren.