TV Polar: Každému se občas stane, že se výběr vánočního dárku nepodaří na 100%. Na co bychom tedy měli myslet při nákupu vánočního dárku aby případná výměna byla možná?
M. R.: "Měli bychom se zajímat, zda obchod ve kterém nakupujeme, nabízí vůbec možnost výměny zboží nebo vrácení peněz. Musím podotknout, že ze zákona, pokud ten dárek není v rozporu s kupní smlouvou, nemusí obchodník dárek vyměnit. Je to služba nad rámec povinností. Praxe je ale taková, že obchodníci chtějí mít dobré jméno a výměny zboží většinou dělají. Je to ale podmíněno různými aspekty. Dárek musí být v původním obalu, nesmí být použitý, zákazník musí dodržet určitou lhůtu pro vrácení, například 1 měsíc. S vrácením peněz se většinou setkáváme jen ve větších obchodech, v obchodních řetězcích."
TV Polar: Existují nějaké druhy zboží, u kterých výměna nepřichází v úvahu?
M. R.: "Většinou to bývají CD a DVD, dále spodní prádlo a různé tiskoviny nebo noviny, u kterých se poruší původní obal."
TV Polar: Platí výše uvedená pravidla i při nakupování po internetu?
M. R.: "Tam chrání zákazníka trošku víc zákon, a sice podle paragrafu 53 Občanského zákoníku, může spotřebitel bez udání důvodu a bez jakýchkoli sankcí do 14 dnů od smlouvy odstoupit. To je to, co neplatí v kamenném obchodě."
Celý rozhovor s Marcelou Reichelovou najdete zde.