Ostrava vystavila stopku agresivní reklamě. Křiklavé, nevzhledné a nevkusné reklamy podle magistrátu nemají ve městě co dělat a proto vydala nařízení, kterým reguluje tak zvaný reklamní smog. Nejde o to, aby omezila živnostníky, ale o estetizaci veřejného prostoru. A reklamní smog postupně řeší i Poruba.
“Začali jsme v prosinci takovou osvětovou obhlídkou přímo v terénu, kdy jsme si se zástupci magistrátu a zástupci městského ateliéru prostorového plánování a architektury ukazovali přímo v ulicích jak příklady dobré praxe, tak příklady právě té špatné praxe, nevhodných, agresivních a jinak prostě nedobrých, nevhodných reklam. Na to samozřejmě Poruba naváže nějakými konkrétními kroky," uvádí Petra Brodová, místostarostka MOb Ostrava-Poruba
A začne reklamními lavičkami u Duhy, které během pár dnů, maximálně týdnů odstraní a nahradí kvalitním mobiliářem.
“Kromě toho tady na konci dubna a skoro po celý květen bude probíhat akce městského obvodu Poruba s názvem Sdílko, což je nevšední, originální, kreativní pop art expozice obchodníků a ta expozice obchodníků bude doplněna o workshopy a semináře, které budou vysvětlovat veřejný prostor a také záležitosti, které se vlastně ve veřejném prostoru dělají a konají. My na tom spolupracujeme s městským ateliérem Plánování s mapou a v rámci toho bychom vlastně chtěli říct, co se tady změnilo v rámci právě nařízení o reklamním smogu," říká Lucie Baránková Vilamová, říká starostka MOb Ostrava-Poruba
Radnice se nezaměří jen na prostranství u Duhy, ale také na ostatní části obvodu, zejména pak na ulice Opavská, 17.listopadu a na Hlavní třídu.
“Určitě se budeme zaměřovat postupně na všechny ty vytyčené ulice v rámci toho nařízení, které to vlastně v rámci celé Poruby vytýčilo. Takže budeme postupovat postupně, protože nelze řešit všechno najednou, ale budeme se na to zaměřovat s velkou intenzitou,” dodává Lucie Baránková Vilamová, starostka MOb Ostrava-Poruba
“Co se týče záležitostí, které jsou v soukromém vlastnictvím, tak tam určitě se budeme snažit minimálně osvětově působit na podnikatele tak, aby opravdu tu svou propagaci a reklamu přizpůsobili zejména tomu nařízení rady města,” slibuje Petra Brodová, místostarostka MOb Ostrava-Poruba
Plné znění tohoto nařízení si můžete přečíst i na webu www.ostrava360.cz. Navíc tady najdete i manuál pro umísťování venkovní reklamy, který ukazuje, jak s ní správně pracovat. Doporučuje správné postupy a příklady, aby reklama byla čitelná, přehledná, vkusná a efektivní.