V Porubě se letos uskuteční řada investičních akcí, které chystá mimo jiné ostravský magistrát, nebo dopravní podnik. Dobrou zprávou je, že se nedotknou automobilové dopravy v tak velkém rozsahu jako loni. To nejhorší tak mají Porubané za sebou.
Lucie Baránková Vilamová (ANO), starostka MOb Ostrava-Poruba: “Jediná větší uzavírka, která ještě Porubany čeká, je dokončení oprav mostu v úseku od vodárny ke svinovským mostům. Ty by se ještě měly opravovat celý tento rok. Jednou z takových zásadních investic je rekonstrukce tramvajového pásu na ulici Opavská, a to ve dvou úsecích. Je to od křižovatky Vozovna po křižovatku s ulicí Martinovskou. Respektive po prodejnu Albertu a v druhém úseku od Vozovny směrem nahoru, a to je k 17. listopadu směrem po Slovan.”
V těchto úsecích by měla proběhnout revitalizace tramvajového pásu a celkové ozelenění, tedy zvýšení estetizace a snížení prašnosti a hluku. Což uvítají zejména lidé, kteří v blízkosti tramvajové trati bydlí.
Lucie Baránková Vilamová (ANO), starostka MOb Ostrava-Poruba: “Další z větších akcí města na území Poruby je například zahájení další etapy rekonstrukce bývalého areálu VOKD, respektive Sportovního areálu Poruba, na který Poruba už dlouho čeká.”
Andrea Hoffmannová (Piráti), náměstkyně primátora Ostravy: “S realizací do roku 2023 nás čeká velká rekonstrukce atletického oválu a velkého fotbalového hřiště. V rámci areálu vznikne také workout a dětské hřiště, kavárna, takže věřím, že celý areál bude sloužit nejen profesionálním atletům, fotbalistům a dalším sportovcům, ale také veřejnosti. V rámci té druhé etapy plánujeme investovat 180 milionů korun."
V první etapě, která probíhala loni, vzniklo zázemí pro americké fotbalisty a fotbalisty. tráva s umělým povrchem, tribuny a šatny a také zázemí pro tenisové kurty.
Lucie Baránková Vilamová (ANO), starostka MOb Ostrava-Poruba: “Dále, co nás čeká, je vybudování kruhového objezdu na křižovatce Jilemnická. To je u stávajícího McDonaldu, kde místo nepřehledné křižovatky, která tam dneska je, by měl vzniknout přehledný kruhový objezd.”
Zuzana Bajgarová (ANO), náměstkyně primátora Ostravy: “Dochází tam velmi často k nehodám, nebo k nepřehledné situaci. Jedná se o investici zhruba 9 milionů korun , která by měla probíhat maximálně půl roku.”
Stavba bude rozdělena na dvě části. V té první se udělají nezbytné přeložky a poté bude následovat výstavba samotného kruhového objezdu, která omezí dopravu na zhruba dva měsíce. V současné době město s Porubou řeší vhodný termín stavby tak, aby nedošlo ke kolapsu dopravy vzhledem k plánované rekonstrukci tramvajové trati na ulici Opavská.