Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: ""Budou se upravovat nástupiště, budou se upravovat kolejnice, opraví se podchod, trochu se to tady zase zmodernizuje, zkrášlí, ale hlavně se bude upravovat zabezpečovací zařízení - zhlaví, aby se potom vysokorychlostní trať mohla na stanici napojit."
S výstavbou VRT jsou však spojeny i další stavby v okolí.
Radim Smetana (PRO SVINOV), starosta MO Ostrava-Svinov: "V plánu je vybudování nového podjezdu, který by šel pod železniční tratí a následně se bude napojovat na propojku pod dálnicí a tím zůstane zachována nadregionální cyklotrasa Poruba-Jih. Ten železniční přejezd samozřejmě zmizí, bude tam vystavena nová protihluková stěna. Měla by se i snížit hlučnost v přilehlém území."
Význam svinovského nádraží podtrhují i statistiky. Denně ho využije zhruba 14 tisíc cestujících – tedy téměř 5 milionů lidí za rok. Rekonstrukce by měla začít už příští rok a potrvá přibližně dva a půl roku.