Už dva roky mohou chodci a cyklisté využívat Balabánovu lávku propojující Slezskou Ostravu s Vítkovicemi. Architektonicky významný most Josefa Pleskota ale dlouho nezůstane jedinou podobnou dominantou. Řeku Ostravici v dohledné době překlene unikátní most dalšího známého architekta.
Richard Vereš (ANO), starosta Slezské Ostravy: „Já jsem velmi rád, že autorem mostu je architekt Roman Koucký, který vyhrál v loňském roce cenu Architekt roku, a to právě za jeho ikonické mosty, například Trojský most v Praze. Myslím si, že tedy i v Ostravě se můžeme těšit na velmi ikonickou stavbu, velmi kvalitní architekturu, která oproti současnému mostu umožní i propojení slezskoostravského a moravskoostravského břehu řeky Ostravice pro pěší a pro cyklisty.“
Stávající předimenzovaný most Na Karolině bude kvůli špatnému technickému stavu zbourán a zcela nahrazen novým. Místo stávajících čtyř pruhů budou mít řidiči k dispozici jen dva, dostane totiž městský charakter. Most se stane novou architektonickou dominantou Ostravy a bude inspirovaný místní průmyslovou historií. Doplní jej taky unikátní chrliče ohně.
Břetislav Riger (OSTRAVAK), náměstek primátora Ostravy: „Ten most měl být původně z cortenu, nicméně budoucí provozovatel čili společnost Ostravské komunikace vznesla protinávrh, aby ten most z cortenu nebyl, protože samozřejmě je nad řekou. I když ty zimy bývají mírnější, tak se v zimě solí a prostě provozně by to bylo velice špatné.“
O svůj industriální vzhled ale most nepřijde, a to díky speciálnímu nátěru. O unikátní podobu stavby i její funkčnost už se zajímají nejen Ostravané.
anketa: „Já jsem z Polska, my jsme z Katowic. Já jsem viděl takový projekt na webových stránkách. Já myslím, že to není špatné, ale uvidím, jak to bude vypadat potom, jak to bude udělané. ‚Co vás nejvíc překvapilo na tom projektu?‘ Je to zajímavé, je to jiné.“
anketa: „Jestli ten starý most je ve špatném technickém stavu, tak je ho třeba nějak rekonstruovat, ale trošku bych to asi bral umírněně. Aby to nějak zapadlo do celého toho komplexu okolí té Ostravice. ‚Co vás na tom mostu třeba nejvíc překvapilo?‘ Chrliče ohňů. To se mi zdá trochu přehnané.“
anketa: „Já hlavně využívám most Miloše Sýkory, přes který jezdím na tu Slezskou. Tady, když je ta Karolina, tam není vůbec nic. Cyklisti nevím, jestli to budou využívat, chodci si myslím určitě ne, když se ta čtvrť prostě teprve možná bude stavět, bůh ví, kdy bude dokončená.“
S možným vznikem nové zástavby ale počítá i Slezská Ostrava. Pomoct by měly i dvě nové okružní křižovatky, které ulehčí současným rampám na ulici Frýdeckou. Cena stavby se vyšplhá na 342 milionů korun a začít by měla už v příštím roce.