Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Na ostravský magistrát se znovu vchází hlavním vchodem. Občanům poslouží nová recepce

  • Ostrava,

Na Magistrátu města Ostravy se znovu otevírá hlavní vstup. Souvisí to s dokončením nové centrální recepce, která zjednoduší občanům pohyb po úřadě. Díky kvalitnímu architektonickému zpracování se dá říct, že recepce foyer památkově chráněné budovy ještě vylepšila.

Po více než roce se do budovy ostravského magistrátu na Prokešově náměstí opět vchází hlavním vchodem. Po vstupu a vyšlapaní schodiště vás ve foyeru uvítají usměvavé recepční, tedy když nebudou mít roušky. Nová recepce působí, jak by v budově byla odjakživa. 

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Jsem hlavně rád, že po dlouhé době se znovu otevře hlavní vstup do Nové radnice – budovy, která patří k nejnavštěvovanějším dominantám města. Výchozí motivací pro řešení stavebních úprav bylo hlavně bezpečnostní hledisko, a to jak z pohledu návštěvníků, tak i zaměstnanců. Zásadní důraz jsme přitom kladli na architektonické řešení, které by objekt nové recepce citlivě zakomponovalo do historického charakteru památky. Z výsledku mám opravdovou radost a myslím, že radost by měli i prvorepublikoví architekti Nové radnice – pánové Rubý, Kolář a Fischer. Provedené úpravy totiž nijak nenarušují jejich původní záměr a foyer Nové radnice nadále zůstane příjemným veřejným prostorem s možností pořádání výstav a jiných společenských akcí."

O zakázku na recepci se ucházely čtyři architektonické kanceláře. Výběrové komisi se nejvíce líbila koncepce studia „znamení čtyř – architekti“. Zatímco ostatní pracovali s umístěním v centrální ose, zvolila vítězná architektonická kancelář odlišný přístup.

Martin Tycar, architekt: "My jsme jako jediní v tom konceptu recepci doplnili ještě druhou částí, kterou tvoří sezení. Je to takový velký čalouněný sedák s lampou. Principiálně tvoří tu druhou doplňkovou část symetrického systému recepce."
Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora: „Nově přítomní recepční poskytnou návštěvníkům informace praktického rázu, k tomu, co potřebují na jednotlivých pracovištích vyřídit, kontakty a přispějí i radou, kde požadované v rozsáhlém komplexu najít. Turisty recepční informují o zajímavostech města, kulturních, sportovních a společenských akcích ve městě."

Kromě informační funkce recepce, je důležité také zvýšení bezpečnosti, o které se stará kamerový systém a další zařízení. Dva boční vchody už budou sloužit pouze zaměstnancům. Náklady na recepci se blíží 5 milionům korun. 

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy