Uchazeči o studium bez ohledu na prospěch v základní škole tak zjistí, jak jsou na tom v češtině a matematice, a případné nedostatky mohou posléze vypilovat během březnových a dubnových přípravných kurzů k přijímacím zkouškám.
„Těší nás, že se každoročně zvyšuje zájem o studium na naší škole, už během listopadových dnů otevřených dveří jsme zaznamenali rekordní účast dětí i rodičů. Navíc se rozšiřuje okruh vzdáleností, odkud se k nám žáci hlásí, zájemce máme z Kopřivnice, Opavska i ze vzdálenějších míst regionu,“ říká Pavel Mrva, ředitel Gymnázia Mikuláše Koperníka v Bílovci. Podle jeho slov se škola do povědomí žáků a jejich rodičů dostává díky svým pestrým aktivitám v nejrůznějších oblastech. „Velkou roli hraje například naše enviromentálnímu zaměření, ale také úspěchy studentů našeho gymnázia na poli cizích jazyků. Například v mezinárodní soutěži Best in English jsme se loni umístili v rámci Moravskoslezského kraje na druhém místě a přeskočili jsme i některé střední školy primárně zaměřené na studium cizích jazyků. V České republice jsme skončili z 292 škol desátí a mezi zhruba sedmi stovkami škol z celého světa, včetně anglicky mluvících zemí, jsme získali 34. příčku, jedna naše žákyně skončila dokonce na 16. místě,“ říká Pavel Mrva a doplňuje, že pedagogové se snaží studium anglického jazyka stále něčím novým doplňovat a oživovat.
„Do výuky 3. a 4. ročníků osmiletých gymnázií, kdy se už studenti potřebují pro budoucí univerzitní studia soustředit na konkrétní obor, zařazujeme odbornou angličtinu. Vyučuje se jednou týdně a specializuje se například na psychologii a management, enviromentální i genetické inženýrství a další tematické okruhy. Velkou motivací je pro naše studenty rovněž možnost absolvovat přípravný kurz na Cambridge zkoušky a následné získání certifikátu,“ říká Gabriela Martinásková, která na gymnáziu vyučuje angličtinu a sama má certifikát C2. „Je třeba cizí jazyk procvičovat dennodenně. Čtu anglické knihy, videa a filmy sleduji jen v angličtině a jsem v pravidelném kontaktu s rodilými mluvčími. Ale snad nejvíce mě motivují právě mí studenti, vlastně veškerá naše komunikace, ústní i písemná, probíhá v angličtině. V hodinách anglického jazyka nikdy nepřepínám na češtinu, je zásadní, aby studenti uměli v cizím jazyce i přemýšlet,“ konstatuje Gabriela Martinásková s tím, že i když maturitní úrovni odpovídá stupeň B2, škola podporuje studenty, aby dosáhli maximální úrovně. „Čím dál častěji naši studenti dosahují na certifikát C1 a někteří až na nejvyšší stupeň C2, kdy už bez potíží rozumí jakémukoli druhu mluveného projevu, živého či vysílaného, a dokáží se volně zapojit i do odborné konverzace nebo diskuse,“ chválí své studenty Gabriela Martinásková a akcentuje, že všechny úspěchy jsou výsledkem týmové práce angličtinářů.