Odměnou pro úspěšně hráče bude jednak tričko UAX ze speciální kolekce OZO Ostrava, ale i zajímavé věcné ceny. Kampaň na podporu třídění zároveň upevňuje vztah Ostravanů k městu, jeho historii, kultuře a životnímu prostředí.
„Město Ostrava a společnost OZO Ostrava společně dlouhodobě propagují separaci odpadu mezi občany a usilují o to, aby bylo třídění přístupné pro všechny obyvatele města a stalo se samozřejmou součástí jejich života. V Ostravě v současnosti existuje 1437 stanovišť k třídění odpadu a takzvaná separační hnízda mohou Ostravané najít prakticky na každém rohu. I díky tomu vytřídí o třetinu více odpadu než před pěti lety. Pro obyvatele v naší svozové oblasti jsme za poslední léta přichystali také několik kampaní na podporu separace," říká ředitel odpadové společnosti OZO Ostrava Karel Belda s tím, že vyvrcholením jejich snah byl v loňském roce roznos třídílného setu tašek na třídění odpadu, který měl Ostravanům třídění ještě víc usnadnit, a to přímo v jejich domácnostech.
A protože nejen výsledky této kampaně ukázaly, že Ostravané tašky přijali a kampaň přivedla ke třídění i ty, kteří původně vůbec odpad netřídili, OZO Ostrava se s podporou statutárního města Ostravy rozhodlo v osvětových kampaních pokračovat a zároveň občany přesvědčit, že i třídění odpadu může být zábava.
„Hlavním smyslem třídění," zdůrazňuje Karel Belda, „ale samozřejmě zůstává ochrana přírodních zdrojů a také ekonomický přínos, který městu pomáhá udržovat poplatky za odpady na nízké úrovni."
Cílem právě spuštěné osvětové kampaně bude jednak připomenout zásady třídění odpadu - začátkem září byly na dva tisíce kontejnerů na směsný odpad vylepeny samolepky upozorňující obyvatele, že do nich rozhodně nepatří odpad, který se dá ještě využít, tedy papír, plasty a sklo. Kampaň ale také upozorňuje obyvatele na zajímavé ostravské lokality a posiluje v nich vztah k městu, jeho kultuře, historii a životnímu prostředí, protože její hlavní součástí bude zábavná hra, která přiměje Ostravany nejdříve si o Ostravě něco zjistit a pak vyjít do ulic a terénů města hledat.
„Na sto zajímavých místech v Ostravě, která jsou veřejně přístupná, jsme totiž ukryli schránky ukrývající originální tričko UAX s nápisem 3Ď. Tato slovní hříčka je i ústředním motivem celé kampaně. K nalezení schránek s tričkem povede vyřešení vědomostních hádanek. Nápovědy k nalezení triček budeme postupně - ve třech vlnách - uveřejňovat na našich webových stránkách a facebooku," vysvětluje tisková mluvčí OZO Ostrava Vladimíra Karasová a pokračuje: „Trička UAX 3Ď jsou žlutá, zelená a modrá - mají barvy kontejnerů na třídění odpadu. Ten, kdo však najde jedinou schránku s červeným tričkem, bude absolutním vítězem celé hry a získá netbook."
Ale ani ostatní nálezci schránek nepřijdou zkrátka. Nalezená trička totiž pro ně znamenají vstupenku na závěrečnou party, kde hravá kampaň vyvrcholí. Na závěrečné party totiž v rámci losování mohou účastníci získat další lákavé ceny - 3D domácí kino, digitální fotoaparát, tablet či MP5.
O celé kampani bude veřejnost informována hlavně na webových stránkách a na facebooku OZO Ostrava, který byl v uplynulých dnech spuštěn jako další forma komunikace s občany o odpadové problematice. Hra 3Ď je komunikována také na letácích v MHD, v rádiových spotech, na plakátech ve sběrných dvorech, u obchodních center či na bočních deskách popelářských vozů. Všichni hraví Ostravané jsou k účasti ve hře srdečně zváni!