Technické řešení úpravy toku spočívaly zejména v těchto opatřeních:
1. Ve zkapacitnění spádového stupně v ř. km 6,337, docíleného snížením přelivné hrany spádového stupně a vybudováním levobřežního bočního přelivu zaústěného obtokovým korytem pod spádový stupeň.
2. Ve spolupráci s obcí Sedlnice v návrhu dvou příčných profilů nových mostních objektů na místních komunikacích s kapacitou Q20. Jeden z mostů byl přesunut do jiného ř. km do přímého úseku vodního toku. Obec Sedlnice souběžně s úpravou toku vybudovala a uvedla do provozu dva nové mosty.
3. Ve zkapacitnění koryta vodního toku v místech ostrých meandrů vybudováním nového povodňového koryta.
4. Ve zkapacitnění koryta vodního toku v celé délce zájmového úseku formou rozšíření průtočnosti koryta, a to v úsecích souběhu s krajskou komunikací III/46432.
5. V přebudování zaústění silničních příkopů formou klasických výustních objektů se zpětnými klapkami.
6. Ve směrové úpravě osy vodního toku.
7. V probírce pobřežní zeleně a nové náhradní výsadbě.
Celkové náklady stavby dosáhly částky 39,125 mil. Kč. Stavba byla realizována s finanční podporou Moravskoslezského kraje ve výši 3 mil. Kč. Dodavatelem prací byla firma Lesostavby Frýdek-Místek a.s.