Na tratích v České republice, Slovensku, Polsku a Maďarsku nasadí skupina AWT dvě modernizované lokomotivy 753.7 III. série, tzv. brejlovce. Tyto stroje jsou na rozdíl od starších modelů plně vybaveny pro provoz na tratích v Polsku i Maďarsku a splnily všechny náležitosti pro získání potřebných povolení od tamních drážních úřadů.
Obě tyto technologicky nejpokročilejší lokomotivy navíc začaly jako první jezdit ve zcela nových korporátních barvách AWT, které nahradily původní modrou-žlutou barevnou kombinaci OKD, Doprava.
Attila Boros, předseda představenstva skupiny AWT: „Zkvalitňování vozového parku je pro skupinu AWT prioritou. Jde o jednu z cest, jak zvyšovat naši konkurenceschopnost na trhu."
V oblasti železniční dopravy se tato strategie určitě vyplácí. V současnosti AWT drží přibližně čtvrtinový podíl na trhu železniční nákladní dopravy v ČR a je tak nejen největším soukromým dopravcem v zemi, ale i jedním z největších v celé Evropě.
Čtyřnápravová dieselelektrická lokomotiva je speciálně navržena pro středně těžkou a těžkou nákladní přepravu. Zhruba 72 tun vážící stroj může jet rychlostí až 100 km/h díky úspornému a na údržbu nenáročnému spalovacímu motoru Caterpillar v kombinaci s trakčním alternátorem Siemens.
Díky atypickému tvaru klimatizovaného stanoviště strojvedoucího jsou tyto stroje odborné i širší veřejnosti dobře známé pod označením „brejlovec". Používají je i dopravci jinde v Evropě, například v Itálii.