Aktuálně přibude i o 180 parkovacích míst a nově zde zahájí ještě do Vánoc prodej i KFC. V roce 2012 tak dokončením první etapy severní části vzroste pronajímatelná plocha Avionu o dalších zhruba tisíc čtverečních metrů! Ostravský Avion se tak stane opět druhým největším nákupním centrem v České republice.
Avion Shopping Park v Ostravě, jehož brány se poprvé otevřely v roce 2001, v průběhu deseti let zdvojnásobil svou pronajímatelnou plochu! Z původních 54 tis. m2 se rozrostl na více než 100 tis. m2! Stejně razantně vzrostl i počet nájemců - k původním 72 přibylo zhruba 100 dalších prodejen. A zdvojnásobila se i návštěvnost: ze 4,7 mil. osob za rok 2002 vzrostla na 9,4 mil. osob za rok 2010.
Během deseti let svého života Avion neustále investoval - celkové náklady na výstavbu i rekonstrukce v tuto chvíli přesahují hranici 3,5 mld. Kč. Kromě toho Avion v současnosti patří k významným regionálním zaměstnavatelům - poskytuje zázemí 1600 zaměstnancům jednotlivých obchodních jednotek a dalším desítkám zaměstnanců v oblasti služeb, jako je ochrana majetku, úklidové práce apod. Tak to je stručná desetiletá bilance tohoto největšího obchodního centra na severu Moravy a třetího v celorepublikovém srovnání, které 4. října 2011 slaví své desáté narozeniny.
Prvotní investice Inter IKEA Centre Česká republika, s.r.o., do tohoto ostravského centra dosáhla zhruba 1,1 mld. Kč. Největším mezi 72 nájemci Obchodního centra Shopping Park, jak se původně současný Avion nazýval, byl obchodní dům IKEA, následovaly Hypernova a Baumax. Otevřen byl také McDonald´s. Návštěvníci měli k dispozici 2800 parkovacích míst (nyní 3750 míst) a jen za první měsíc, říjen 2001, sem přijelo 153 tis. automobilů (současný měsíční průměr činí zhruba 300 tis. automobilů). Za rok 2002 přijelo do Avionu celkem 1,6 mil. lidí právě automobilem. Pro srovnání, v roce 2010 již toto číslo činilo 3,5 mil.
O tom, že Avion patří k velmi významným regionálním značkám svědčí i pozice, kterou obchodní centrum v oblasti znalosti značky (spontánního vnímání značky veřejností) má. „Od roku 2002 jsme byli v kraji zhruba tři roky na třetí pozici, posledních šest let jsme bezkonkurenčně číslem jedna na regionálním trhu," říká Kateřina Ježková, ředitelka ostravského Avion Shopping Parku.
Jak šel čas v AVIONU...
2003
„V roce 2003 došlo k oficiální změně názvu z OC Shopping Park na Avion Shopping Park a změnilo se i logo. Nově se zde otevřel Gigasport, Takko Fashion a Electroworld. Ten byl prvním Electroworldem v regionu a jediným až do roku 2007," popisuje začátky obchodního centra paní Ježková. Investice do tohoto rozšíření činily 231 mil. Kč a stavební práce trvaly sedm měsíců, pronajímatelná plocha dosahovala 63 400 m2. Počet obchodů stoupl na 75, kvůli zástavě se však snížil počet parkovacích míst o 300 na 2500.
2004 - 2008
O rok později byly zahájeny další stavební práce, tentokrát v hodnotě zhruba 300 mil. Kč, jejichž cílem bylo propojení obchodního centra s obchodním domem IKEA. To bylo dokončeno v dubnu 2005, v té době zde bylo 79 nájemců. „Podařilo se nám do regionu přilákat naprosto unikátní značky, jako je H&M, Mango, C&A, Deichmann a další. Mnohé z nich pouze jediné zastoupení v tomto regionu," pokračuje paní Ježková.
Další rozšíření proběhlo na jaře 2008, kdy po třináctiměsíční výstavbě byla z ulice Výškovická otevřena nová módní galerie a obchodní centrum se stalo dostupnější také pro návštěvníky, kteří přijíždějí tramvají. Zároveň došlo k novému silničnímu propojení s ulicí Výškovickou. Společnost Inter IKEA Centre Česká rebublika investovala do této akce zhruba 1,1 mld. Kč, přibylo 63 nových obchodů, 600 parkovacích míst v podzemních garážích (celkem 3100 míst) a pronajímatelná plocha stoupla 85 100 m2. Avion Shopping Park Ostrava se stává se 142 obchody největším centrem na Moravě a druhým největším v České republice.
2009 - 2010
V dalším roce pokračuje přestavba v hodnotě zhruba 515 mil. Kč na severní straně obchodního centra. „Na projektu Sever jsme začali pracovat již na jaře 2009, kdy jsme zredukovali Hyprenovu zhruba na polovinu. Tím nám vznikla plocha pro nové obchodní jednotky. Abychom vše mohli realizovat, museli jsme na půl rok uzavřít i některé přilehlé obchodní jednotky. Ty jsme pak ve zcela novém kabátu otevřeli před Vánocemi 2009. O rok později byla dokončena další fáze tohoto projektu, kdy jsme rovněž před Vánocemi zahájili prodej v dalších 13 především sportovně zaměřených obchodech, jako je Nike, The North Face, Alpine Pro, Nord Blanc a další. Avion má 167 obchodů," pokračuje paní Ježková.
V desátém roce svého života se Avion rozšiřuje i na druhou stranu ostravské dopravní tepny Rudné, kde je zastavěno dalších 25 300 m2 pronajímatelné plochy. Do regionu vstupují takové značky jako je KIKA nábytek nebo francouzský sportovní řetězec Decathlon. Přibývá dalších 650 parkovacích míst. Investice bez nákladů na výstavbu obchodního domu KIKA činí zhruba 360 mil. Kč.
Návštěvnost ostravského Avionu (počet osob za rok):
2002 - 4.713.066
2003 - 5.836.206
2004 - 6.736.161
2005 - 7.196.907
2006 - 7.667.469
2007 - 8.402.700
2008 - 8.967.556
2009 - 9.392.549
2010 - 9,4 mil.