Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Část obchvatu Frýdku-Místku museli stavbaři vybourat a postaví se znovu

Ve Frýdku-Místku museli rozbít část nově budované dálnice. Stavitel totiž vystavěl úsek novým způsobem a použil jiné materiály. Důvodem byl současný nedostatek stavebních materiálů. Ředitelství silnic a dálnic s tím ale nesouhlasilo a nařídilo úsek vybourat a postavit znovu.

Velké diskuze vyvolalo v minulých týdnech bourání nově vystavěné dálnice. Řidiči projíždějící kolem obchvatu Frýdku-Místku viděli stavbaře, jak rozbíjejí zhruba 200 metrů položeného betonu. Jak se ukázalo, důvodem bylo, že šlo o zkušební pokládku, která vzešla z jiné technologie výroby a materiálu.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Vybouraná část obchvatu Frýdku-Místku byl zkušební úsek cementobetonové desky. Povinnost položení zkušebního úseku vyplývá již ze zadání stavby. Harmonogram prací musí počítat s časovou rezervou, kdy je zhotovitel ještě před finální pokládkou cementobetonového krytu povinen provést zkušební úsek, kterým ověří funkčnost stroje, kvalitu práce a schopnosti pokládkové čety."

Toto jsou zbytky betonu, které musel zhotovitel na vlastní náklady odstranit, protože podle Ředitelství silnic a dálnic nevykazuje ideální parametry.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "V tomto konkrétním případě šlo právě i o ověření nové receptury a vstupních materiálů, které zhotovitel zkusil použít z důvodu současné dodavatelské krize a také z důvodů využitelnosti vstupních materiálů z blízkých zdrojů."

Všechny stavby se v současnosti potýkají s problémem, kterým je nedostatek stavebního materiálu. Stavbaři proto chtěli další úsek dálnice zkusit jinou metodou, ale ta neprošla. Nyní se tak bude opět stavět z materiálů, které se používají běžně i na dalších a dosavadních stavbách silnic a dálnic. Samotná stavba obchvatu ale zatím se zpožděním nepočítá. Podle stavbařů běží zatím vše podle plánu, situace se ale může postupem času kvůli nedostatku materiálu změnit.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "U připojení D56 a na první etapě obchvatu tento týden proběhne mimo jiné předpínání nosných konstrukcí mostů, budou se dělat násypy, závěrné zídky, bednění, betonáže, izolace a zásypy či ochranné nátěry."

První etapa obchvatu má být hotová po novém roce. Druhá pak příští rok v červenci.

Nahlásit chybu

Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků