Když nemůžete na úřad, úřad přijede za vámi. V duchu tohoto hesla funguje ve Frýdku-Místku mobilní úřad pro potřeby občanů, kteří se kvůli zdravotnímu omezení nedostanou na úřad osobně. Za paní Kopkovou přijel úřad například až na pokoj Domova pro seniory.
Alena Kopková: "To je něco úžasného, protože, jak přestanete chodit, tak jste, jak se říká, namydlený. Nemůžete nic. Já jsem upoutaná na lůžko, takže já bych nemohla nic vyřídit. Ještě, že mám hodného syna ochotného, který to všecko za mě udělá."
Tomáš Kopka: "Já jsem potřeboval plnou moc pro mamku, protože rušíme byt. Moje mamka tady už bude mít trvalý pobyt. A proto jsem se obrátil tady na domov."
Petr Kuchta, ředitel Domova pro seniory Frýdek-Místek: "V domově máme 196 uživatelů, z nichž ročně to využije 20 až 30 z nich. Funguje to tak, že se sociální pracovnice zprostředkuje tuto mobilní službu ověření podpisu, listin a ostatních záležitostí právě s pracovníky toho Czech POINTU. Naplánují si termín po vzájemné domluvě. Po proběhnutí pak máme zpětnou vazbu, že to ti uživatelé kvitují, protože většinou se jedná o imobilní uživatele. Vnímáme, že tato služba je potřebná a jsem rád, že magistrát tuto službu nabízí. Nejen našim uživatelům, ale také veřejnosti."
Služba představuje ulehčení pro lidi, kteří jsou kvůli handipacu omezeni v pohybu a cesta na úřad je pro ně nereálná nebo příliš náročná.
Tomáš Kopka: "Ve středu jsme se domluvili a dneska už jsme tady a máme to sepsáno, takže jsme spokojeni."
Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Takto vyřídí úřední záležitosti z pohodlí svého domova, či z jiného sociálního, či zdravotního pobytového zařzení. Mohou mimo jiné uzavírat smlouvy nebo udělovat plnou moc svým příbuzným, kteří jim na základě tohoto úkonu mohou vyzvedávat například dopisy na poště."
Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Nově si vedle legaliazace podpisu na různých dokumentech nebo vyřízení občanského průkazu budou moci vyřídit také záležitosti v rámci Czech pointu. To znamená například získat výpis z rejstříku trestů, či katastru nemovitostí a další."
Sužba mobilního úřadu získává ve městě postupně velkou oblibu.
Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Legalizaci podpisu na úředních dokumentech a další úkony po objednání služby a po domluvě osobně provede zaměstnanec živnostenského úřadu magistrátu. Službu lze objednávat každý pracovní den. Občan, který si nechává ověřit podpis se musí prokázat platným dokladem totožnosti. Občanským průkazem, cestovním dokladem nebo řidičským průkazem."
Pro objednání stačí kontaktovat osobně nebo telefonicky Živnostenský úřad ve Frýdku-Místku.