Miroslav Mazal, ŘSD: „Mohu potvrdit, že od 1. 8. 2025 bude platit navýšení rychlosti na 130 km/h přes den a v noci, od 22:00 do 6:00 hodin, zůstává snížení na 80 km/h.“
Úsekové radary dosud vyhodnocovaly pouze překročení 100kilometrového limitu. Od 1. srpna budou buď vyhodnocovat přes den 130 km/h a v noci 80 km/h, nebo jen jeden z těchto limitů.
Město Frýdek-Místek má nejvyšší zájem na tom, aby byl zajištěn na této komunikaci provoz bez omezování a s co nejnižší hlučností pro okolí. Za úpravami výše maximální povolené rychlosti na 100 km/h a na 80 km/h během noci v souvislosti s naměřeným nadlimitním hlukem stojí Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ), jehož vůli musí plnit Ředitelství silnic a dálnic.
Frýdek-Místek zaslal Dopravnímu a energetickému stavebnímu úřadu a Ministerstvu dopravy odmítavé stanovisko vůči omezení rychlosti na obchvatu města, s tím, že při rozhodování nebyl dodržen princip proporcionality. Což znamená, že ochranou práva několika jedinců, kteří si stěžují na hluk, může dojít k omezení práv mnohem větší skupiny obyvatel. Snížením rychlosti na obchvatu a zejména možným návratem tranzitní dopravy na průtah města by mohlo být negativně dotčeno opět celé město, což by se odrazilo na zdraví občanů.
Petr Korč, primátor Frýdku-Místku: „Omezování rychlosti na obchvatu nebylo rozhodnutím města a nesouhlasili jsme s ním. Je velmi důležité, aby obchvat plnil svůj účel a aby řidiči mohli využívat možnost rychlého objetí města. Snižování rychlosti by je od jízdy přes obchvat mohlo odradit a opět bychom řešili ucpané město a zhoršený stav ovzduší. S panem ředitelem jsme situaci důkladně probrali a dostal jsem příslib navrácení úprav proti hluku a vrácení původní maximální povolené rychlosti.“
Dopravní a energetický stavební úřad původně zvažoval obchvat uzavřít do doby odstranění závad. „Pouhé“ snížení rychlosti bylo kompromisním řešením ze strany Ředitelství silnic a dálnic.
Petr Korč, primátor Frýdku-Místku: „Prioritou je navrácení původní rychlosti, nicméně naším cílem je samozřejmě také zajištění provedení protihlukových opatření. Jsme rádi, že Ředitelství silnic a dálnic již zčásti protihluková opatření provedlo a bude s nimi pokračovat.“
Jiří Kajzar, náměstek primátora pro rozpočet, finance, investice, útvar hlavního architekta a dopravu a silniční hospodářství města: „Na obchvat jsme všichni čekali 25 let a byla by velká škoda, kdyby kvůli dětským bolestem došlo k omezení jeho užívání. Věřím, že se ŘSD vypořádá s vzniklými nedostatky, zajistí jejich technické řešení a obchvat bude plně sloužit ke spokojenosti občanů.“