Magistrát po více než deseti letech musel vyřadit z provozu dvě služební vozidla. Stál před rozhodnutím, jakou náhradu zvolí. Nakonec se město rozhodlo pro elektromobily.
Ondřej Baránek (ANO), náměstek primátora: "Na ty vozy jsme zvolili formu operativního leasingu a zažádali jsme o podporu Státního fondu životního prostředí o tuto variantu dvou elektro vozů, protože pro naše potřeby je to ideální stav.”
Jak se staví vedení radnice celkově k elektromobilitě?
Ondřej Baránek (ANO), náměstek primátora: “Celé vedení podporuje ekologickou dopravu. Ať už to je prostřednictvím sdílených kol, nově elektrokol, tak v podstatě tyto dva vozy jsou jedna z mnoha střípků, které my chceme, abychom tento obraz bezemisní dopravy splňovali.”
Ne každá radnice je elektromobilitě nakloněna.
David Martinek, manažer public affairs ČEZ ESCO: "Není to vždy tak jednoduché, pořád je to nějaká problematika, která je hodně motivována osobním nadšením nebo i politickým programem těch konkrétních osob. Takže není to úplně o přemlouvání, ale někdo se k tomu staví pozitivně a u někoho je to trochu složitější.”
Za budovou magistrátu je i dobíjecí stanice. Radnice bude nyní jednat se společností, zda by nebyla ve městě vhodná místa, kam by se v případě zájmu mohla další dobíjecí stanice instalovat.