Havířovská nemocnice se v posledních letech stává stále více vstřícnější k pacientům. Nyní i v online prostředí. Díky novým webovým stránkám se mohou lidé jednoduše objednat do ambulancí, na různá diagnostická vyšetření, či vybrané výkony. Pacientům také s jejich požadavky pomáhají konzultantky v rezervační kanceláři, kam mohou lidé zavolat, nebo přijít osobně.
Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: “Nejčastěji se k nám pacienti obracejí pro radu, když je čeká nějaká operace, dostanou kupu žádanek a potřebují poradit odkud začít. Takže my jsme schopní je nasměrovat do ambulancí, případně pokud se jedná o seniorské pacienty a mají mít předoperační vyšetření v jiném zdravotnickém zařízení než v havířovské nemocnici, tak jsme schopní jim vykomunikovat termín a tím jim ušetřit kroky a čas. Samozřejmě tím zajistíme i hladký průběh té operace, protože se nemusí odkládat termín a podobně. Další věc, ptají se, kde se jaká ambulance nachází, jaké mají ordinační hodiny, jestli přibírají nové pacienty. Samozřejmě chtějí objednat do ambulancí. Pokud můžeme, objednáme je. Instruujeme je o té možnosti, že se mohou objednat příště sami z domu s tím, že je seznámíme s naším webem. Máme možnost je tímto způsobem edukovat. Ukázat jim, jak postupovat, je to velice snadné.”
Na webových stránkách se pacienti dozvědí také co si s sebou mají například vzít na konkrétní pracoviště?
Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: “Pokud se objednávají sami online, tak je ambulance informuje o tom, co si s sebou vzít. Takže si vyberou určitý úkon, jsou informováni o tom, kdy se na vyšetření dostavit , že si s sebou musí vzít žádanku, protože ta je předpokladem pro většinu vyšetření, aby lékař věděl, co se vyšetřuje. Pokud je potřeba vzít soupis léků, případně instruovat pacienta před vyšetřením, tak je tam všechno uvedeno.”
Zdravotní sestry už výhody webového rezervačního systému i kanceláře v ambulancích pociťují. Stejně tak i pacienti.
Iva Pastrnková, vrchní sestra urologie: “Pokud pacienti prvotně zavolají a využijí rezervační kanceláře, nebo se tam staví osobně, tak vlastně ulehčí našim sestřičkám v ambulanci tím, že nemusí zvedat telefony a mohou se přímo věnovat ošetřování pacientů. Tím je ta rezervační kancelář pro nás velkým přínosem.”
anketa: “Hlavně pro ty seniory a tak je to dobré, že přijdete a oni vám poradí.”
anketa: “Velice dobrá věc, protože, jak se má člověk orientovat, když neví.”
Nové webové stránky disponují také portálem pacienta.
Irma Kaňová, PR manažer Nemocnice Havířov: “Máme tam totiž přímé vstupy jak do Reservatiku, tak do portálu pacienta, kde si mohou na druhou stranu pacienti sami prohlížet svou zdravotnickou dokumentaci. Podmínkou ale je, že jsou v tomto portále sami zaregistrováni. Tento portál slouží i pro praktické lékaře, takže může tam probíhat vzájemné sdílení lékařské zdravotnické dokumentace a podobně. Tohle jsou dva přímé vstupy jednoduché z našich webových stránek a zároveň pomocí tzv. plovoucího tlačítka, které když se klienti chtějí připojit přes mobilní telefon, tak nás mohou okamžitě ohodnotit, jak byli spokojeni s našimi službami. Ať už v ambulantní, nebo lůžkové péči.”