V létě loňského roku prošly rekonstrukcí hlavní tahy Havířovem. Nyní město plánuje další etapu a tou je oprava městské komunikace Národní třídy.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Chceme, aby se doprava na Národní třídě zklidnila a pokud možno, aby lidé, kteří projíždějí skrz Havířov, aby používali Dlouhou třídu a 17. listopadu tak, jak je dneska definovaná komunikace 1/11."
Řidiči by tady v křižovatce u Společenského domu neodbočovali na Národní třídu, ale pokračovali by rovně po Dlouhé třídě nahoru.
Projekt počítá i s tím, že by místo dvou pruhů na každé straně, byl jen jeden. Vznikl by tak prostor pro zhruba 80 šikmých i podélných parkovacích míst.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "Z té studie nám také vyšlo, že kapacita komunikace by měla být dostatečná, že v největším zatížení by měla být využita na 76 % svoji kapacity. V té lokalitě je někdy problém zaparkovat a při novém povrchu vozovky, jsme si říkali, že by bylo dobré přistoupit k tomuto řešení změny organizace dopravy a zároveň vytvoření nových parkovacích míst. Ta parkovací místa budou šikmá, bude se do nich nacouvávat tak, jak je to v poslední době standardem, jak se to už na území města děje. Je to bezpečnější.”
Nebojíte se toho, že při tom nacouvávání, že to bude zdržovat dopravu a budou se tvořit kolony?
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Tu studii zpracovával dopravní expert, který ta místa navrhoval pouze do úseku, kde by to nemělo nastávat. To znamená, není to po celé délce Národní třídy, ale jenom v určitých úsecích a v určitých částech. Ono jsou tam i podélná parkovací místa. To znamená, že tam, kde by hrozilo nebezpečí, tam se nenavrhují.”
Petr Sobek, vedoucí oddělení dopravních systémů: “Na ulici Národní třída budou šikmá parkovací místa na zacouvání až po ulici Lípovou. Za ulicí Lípovou budou parkovací pásy až po křižovatku 17. listopadu, kde současná parkovací místa jsou otočena na způsob nacouvávání místo najíždění."
anketa: “Že to je velká kravina, si myslím, protože se nedá vyjet při takovém parkování."
Nebudete více využívat Dlouhou třídu, když pojedete nahoru?
anketa: “To ukáže až čas, zda to bude tak rychleji, nebo tak. Ale dobrý nápad to není. To parkování by se mělo v Havířově řešit úplně jinak."
Dejte návrh..
anketa: “Postavit parkovací dům, nebo něco takového, ať se tomu městu uleví, ale ne určitě tím, že se budou zužovat ulice, tím tomu nepomůžu.”
Rekonstrukce komunikace by měla začít v letních měsících a radnice počítá, že by se investice měla vejít do šesti milionů korun.