Technické služby o letošní zimní sezoně netrápil tolik sníh, ale střídání teplot. Zásoby posypového materiálu společnost ale nemusela dokupovat.
Kamil Padisák, vedoucí zimní údržby: “Letošní zima byla jako na houpačce. My jsme zaznamenali během zimy nejen sníh, ale byl to déšť, kroupy a nejvíc, co nás potrápilo, byly noční a ranní mrazy. Ta zima vypadala, že není tak hrůzostrašná, ba naopak. My jsme dle spotřeby posypových materiálu zjistili, že zima byla průměrná. Veškeré zásoby jsme nevypotřebovali. Zůstalo nám dost skladem soli, nicméně takové měsíce, které byly pro spotřebu posypových materiálu nejsilnější, to byl prosinec loňského roku, leden letošního roku. Od listopadu jsme spotřebovali zhruba 400 tun chemických látek a 600 tun inertního materiálu.”
Přesto, že zima byla průměrná, technickým službám se zřejmě prodraží.
Kamil Padisák, vedoucí zimní údržby: “Začalo to covidem, museli jsme si pomoci, abychom splnili požadavky, které po nás chtělo město. Využívali jsme během zimy subdodávky, pak do toho přišlo zdražení nafty, AdBlue močovina nejdříve nebyla, potom, když byla, tak se ceny vyhouply někde jinde a to ovlivní hospodářský výsledek celé zimy. Vycházíme z toho, že se letošní zima prodraží.”
Na horší časy se připravuje celá společnost.
Václav Zyder, náměstek Technických služeb Havířov: “Růst energií má dopady i na naši společnost tak, jako na jiné společnosti v EU. Nám se daří největší výkyvy vykrývat tím, že například naftu nakupujeme od velkododavatelů, protože máme vlastní vnitropodnikovou čerpací stanici, takže těmi velkými kontrakty se nám daří cenu snížit oproti běžným čerpacím stanicím. Druhá věc jsou elektrické energie, plyn atd. Tam u plynu máme ještě vysoutěžený kontrakt v dobách, kdy ceny byly ještě nižší, elektrická energie už je trochu o něčem jiném, tam nám ty ceny vzrostly citelně a momentálně to vyhodnocujeme. Samozřejmě se připravujeme i na nové ceníky, které nás určitě neminou, ale vzhledem k tomu, že je těžké predikovat, jak se bude v příštích měsících situace na trhu s energiemi pohybovat, tak je i těžké predikovat, co se stane.”
Společnost bude chtít přijímat taková opatření, aby nemuselo dojít při snižování nákladů na propouštění zaměstnanců. Technické služby pracovníky nezbytně potřebují, aby byly schopny pokrýt nasmlouvané zakázky.