Každý člověk, který navštíví havířovský magistrát, může ohodnotit, jak byl s vyřízením svého požadavku spokojen. A to jednoduše pomoci dotykového displeje na portálu spokojenosti.
Markéta Radová, projektová manažerka organizačního odboru: "Nám se tyto odpovědi budou souhrnně načítat do jednotného systému, kde budeme sledovat, co je například zapotřebí zlepšit. S čím byl občan spokojen, nebo naopak nespokojen a následně tuto zpětnou vazbu poskytneme jednotlivým odborům."
anketa: “Já tu sice moc nechodím, ale myslím, že to je dobrá věc.” Vy sama také někdy ohodnotíte úředníky? “Já jsem celý život pracovala s lidmi, tak vím, že to není jednoduché. Spíše jsem taková umírněná v těchto věcech.”
anketa: “Já tu jdu jednou za rok zaplatit poplatky. Já s tím úřadem nemám takové problémy. Zatím nevím ani koho bych hodnotila.”
Portály budou například na odboru komunálních služeb, u evidence řidičských průkazů, či na odboru sociálních věcí. Tam mají ale obavy, že příliš kladné hodnocení nedostanou.
Bernarda Urbancová, vedoucí odboru sociálních věcí: “Na sociálním odboru se řeší zejména nepříjemné situace, mnohdy konfliktním způsobem a lidi, když potřebují pomoc, tak pro tu pomoc musí něco udělat. A to se jim mnohdy nelíbí. Budou tam doufám teda, že tam budou i ty pozitivní, ale myslím, že ty negativní budou převažovat.”
Portály a elektronickou úřední desku město pořídilo v rámci dotační výzvy Efektivní veřejná správa, kterou vypsalo ministerstvo práce a sociálních věcí.