Od roku 1971 až do roku 1994 se jezdily automobilové závody Havířov-Šenov, které se těšily velké oblibě u českých i zahraničních jezdců a také zejména u diváků. Nadšenci motorsportu nezapomínají a na toto období si zavzpomínali v Autodomu Vrána, kde se konala beseda a křest nové knihy Romana Krejčího Historie okruhu Havířov-Šenov. O moderování se postaral Martin Straka, který rovněž napsal knihu 1983 Vojtěch-Enge.
Martin Straka, moderátor, autor knihy 1983 Vojtěch-Enge: “Ty perly, těch je několik. Pro mě osobně dva ročníky Havířova-Šenova byly obrovské, a to byl rok 1981, protože to byla československá premiéra vozů BMW M1. To je do dneška unikátní automobil BMW. Mimo jiné i proto, že ta auta závodila v rámci velkých cen Formule 1 v letech 1979 a 1980. A potom rok 1983, kdy právě i hrdina mé knihy Zdeněk Vojtěch tady jel s vozem BMW 635 CSI, také legendární model a bylo to pouhý týden po Grand Prix Brno. No a pak to byla celá řada dalších velkých událostí, jako třeba start evropských šampionů Martina Finotta, Carla Faccetiho tady v Havířově, to byla obrovská událost. A bývalo tady až 40, možná 50 tisíc diváků a byly to zkrátka velké, opravdu velké závody.”
Na křest knihy přijel i bývalý závodník a legenda Josef Krečmer.
Josef Krečmer je dodnes inspirací i pro mladé začínající jezdce. Jedním z nich je Jakub Matušek z Havířova, který jezdí motokáry a letos bude závodit i ve formuli 4.
Okruh Havířov-Šenov před téměř třiceti lety skončil, protože doba si žádala mnohem větší zabezpečení trati, což by bylo velmi finančně náročné.