Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Nadšenci motorsportu zavzpomínali na legendární okruh Havířov-Šenov

  • Havířov,

Nadšenci motorsportu měli jedinečnou možnost si zavzpomínat na legendární závody okruh Havířov-Šenov a to při besedě a prezentaci nové knihy Romana Krejčího.

Od roku 1971 až do roku 1994 se jezdily automobilové závody Havířov-Šenov, které se těšily velké oblibě u českých i zahraničních jezdců a také zejména u diváků. Nadšenci motorsportu nezapomínají a na toto období si zavzpomínali v Autodomu Vrána, kde se konala beseda a křest nové knihy Romana Krejčího Historie okruhu Havířov-Šenov. O moderování se postaral Martin Straka, který rovněž napsal knihu 1983 Vojtěch-Enge.


Martin Straka, moderátor, autor knihy 1983 Vojtěch-Enge:
 “Ty perly, těch je několik. Pro mě osobně dva ročníky Havířova-Šenova byly obrovské, a to byl rok 1981, protože to byla československá premiéra vozů BMW M1. To je do dneška unikátní automobil BMW. Mimo jiné i proto, že ta auta závodila v rámci velkých cen Formule 1 v letech 1979 a 1980. A potom rok 1983, kdy právě i hrdina mé knihy Zdeněk Vojtěch tady jel s vozem BMW 635 CSI, také legendární model a bylo to pouhý týden po Grand Prix Brno. No a pak to byla celá řada dalších velkých událostí, jako třeba start evropských šampionů Martina Finotta, Carla Faccetiho tady v Havířově, to byla obrovská událost. A bývalo tady až 40, možná 50 tisíc diváků a byly to zkrátka velké, opravdu velké závody.”

Na křest knihy přijel i bývalý závodník a legenda Josef Krečmer.

Josef Krečmer, bývalý závodník: “Nezapomenu na to, když jsme po startu, já jsem stál druhý, Kačer stal první a říkám, to je problém, protože on vždycky šel brzy na brzdy, já později. Samozřejmě, že v Šenově jsme se zahákli a oba dva jsme jeli rovně, ne na most. Já jsem otevřel pásy, že vyskočím a že mu teda něco vysvětlím…, ale on ujel. Já jsem ho dojel a asi v posledním nebo předposledním kole jsem mu to udělal totéž a nepustil jsem ho a nechal jsem ho vjet do polystyrenových balíků. A pak jsem se zeptal, jestli se chce ještě na něco zeptat. Už se nikdy na nic neptal. V Havířově to bylo vždycky moc příjemné. Tady to bylo pěkné, široké a hlavně tady bylo strašně diváků vždycky. To byla nádhera, že tady na tom břehu až do Šenova to bylo vždycky plné a to je radost.”

Josef Krečmer je dodnes inspirací i pro mladé začínající jezdce. Jedním z nich je Jakub Matušek z Havířova, který jezdí motokáry a letos bude závodit i ve formuli 4.

Jakub Matušek, závodník: “O okruhu toho moc nevím, ale z toho, co vím, by bylo dobré, aby se ten okruh vrátil. Přijde mi to strašně zajímavé a myslím si, že by to nebyla vůbec škoda, kdyby se takový okruh vrátil do Havířova. Je mi to blízké. Ve formuli už sedím, už se s tím seznamuji a už se těším na další závody.”

Okruh Havířov-Šenov před téměř třiceti lety skončil, protože doba si žádala mnohem větší zabezpečení trati, což by bylo velmi finančně náročné.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy



ČOS - Česká ochranná společnost a.s. - Průmyslová zóna Nové Pole
Karviná
od 17 300 Kč/měsíc

Detail

MadExIm služby s.r.o. - areál NKZ Stonava
Stonava
od 25 000 do 30 000 Kč/měsíc

Detail

Slezské uzeniny, s.r.o. - všechny provozovny
Český Těšín
od 125 Kč/hod.

Detail