Pět z osmi poboček České pošty budou zrušeny a nic se na tom nemění. To je výsledek jednání mezi primátorem Havířova a zástupcem státního podniku.
Josef Bělica (ANO), primátor Havířova: “Pokoušel jsem se, zda by nebylo možné to rozhodnutí přehodnotit, ale to rozhodnutí už padlo. Takže v podstatě to bylo seznámení se skutečným stavem. Česká pošta argumentovala tím, že potřebuje ušetřit peníze, aby nedošlo k insolvenci a potřebují udělat tuto fázi restrukturalizace. Já jsem nebyl seznámen kompletně s postupem restrukturalizace České pošty, my jsme se bavili konkrétně o rušení těchto konkrétních pěti poboček.”
Pošta uznává, že někteří lidé to budou mít na pobočku dál, ve městě prý ale funguje dobře MHD.
Pavel Smyček, manažer interní sítě České pošty: “Je to stejné, jako bychom cestovali k lékaři, nebo do supermarketu, tak se vlastně bude cestovat na poštu. Ty návštěvy jsou průměrně řešeny u klientů jednou, maximálně dvakrát za měsíc a toto je víceméně standard, který ten klient zvládne pomocí MHD. Není to tak ani o počtu pošt, ale o počtu přepážek ve městě. Někde je více pošt, ale malých, někde je méně pošt, ale velkých. Ono se to třeba zdá, že v Havířově zůstávají jen tři pošty, ale ty pošty jsou velké a třeba havířovská jednička ta pojme velký kus klientů.”
Josef Bělica (ANO), primátor Havířova: “Většinou až provoz a praxe ukáže, jaká je realita, protože já, když jdu dneska na poštu na Šumbarku, tak tam stojím frontu a mnohdy i hodinu. Nějak si nedovedu představit, že redukcí z osmi poboček na tři, najednou nebudu stát delší frontu, když na tu jednu poštu bude připadat 23 tisíc lidí. Nějak mi to úplně nesedí.”
Seniorům, kteří si chodí na poštu pro důchod podnik radí, že si mohou vyřídili donášku peněz na adresu nebo si zřídili účty. Zaměstnancům ze zrušených poboček, kteří budou chtít v podniku i nadále pracovat, pošta bude chtít nabídnout uplatnění.