Na konci loňského roku začala Správa železnic s poslední etapou rekonstrukce havířovského nádraží bouráním železničního mostu nad Ostravskou ulicí. Nyní práce probíhají na modernizací nástupišť a rozsáhlou rekonstrukcí prochází i samotné kolejiště. Přístupnost nádraží se zlepší i díky prodloužení podchodu na druhou stranu kolejiště směrem k městské části Šumbark.
Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic: "Intenzivně se nyní pracuje v polovině stanice, kde byla dříve nástupiště. Ta stavbaři úplně snesli, stejně jako koleje v této části nádraží a momentálně zde probíhá sanace železničního spodku. V této části už je patrný také vznikající podchod, ve stavební jámě se začíná betonovat jeho ostění."
Kontrolních dnů se účastní i zástupci radnice.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora Havířova: “Stavba zkvalitní náš dopravní terminál. To ne jen propojení Šumbarku, ale také hlavně bezbariérovost celého vlakového nádraží, což je pro nás stěžejní a důležité.”
Nový podchod uvítají zejména místní obyvatelé.
anketa: “Spoustě lidí zkrátí tu cestu a bude to daleko pohodlnější. Bude to pro mě příjemnější daleko i s tím nástupištěm na ty vlaky a vlakem jezdím furt.”
anketa: “ Takže pokud to bude bezpečné, tak určitě, ať se nemusí chodit kolem aut.”
Modernizace celé vlakové stanice vyjde na zhruba 3,5 miliardy korun. Dokončena by měla být v polovině roku 2026.