Žáci Základní školy Borovského letos na jaře navštívili jednu z poboček bankovního institutu, aby se v rámci celorepublikového projektu na vzdělávání finanční gramotnosti Abeceda peněz dozvěděli základní pojmy jako je rozpočet nebo hypotéka a dostali se i do míst, kam se běžně lidé nedostanou.
"Při první návštěvě pobočky se dozvěděli, jaká je hodnota peněz, jak rozpoznat falešné bankovky i jak s penězi nakládat," řekl regionální projektový manažer Karel Okleštěk.
Následně od banky dostaly děti základní vklad, vstupní kapitál ve výši tři tisíce korun. Díky těmto financím si zkusili své úplně první zjednodušené podnikání a v prosinci všechny své nabyté znalosti zúropčili v praxi. Sami si vyrobili výrobky a sami si zorganizovali a vedli jarmark pro veřejnost.
"My jsme se domlouvaly s celou třídou, kolik to bude stát a pak jsme se dohodli," řekla jedna žákyně.
"Za výdělek bychom chtěli jet na výlet a přispět na zvířata, na jídlo a takhle," dodal spolužák.
Dost peněz si žáci Základní školy Borovského nakonec vydělali, z prodaných věcí získali 12 840 korun.