Rozbité lavičky, výtluky na cestách nebo nefungující veřejné osvětlení. Tyto podněty se nejčastěji objevují v internetové aplikaci Hlášení závad, která je pro občany dostupná na webu karvina.cz. Lidé ji využívají čím dál více.
Jan Wolf (SOCDEM), primátor Karviné: “My jsme si dnes vyhodnocovali systém Hlášení závad, který jsme zavedli někdy v roce 2020. Když jsme začínali, tak rok 2021 to bylo zhruba 700 závad, kdy nám občané hlásili kde je nějaká chyba, kde je něco potřeba opravit. Dnes se tuto službu lidé naučili využívat. V loňském roce bylo hlášených závad zhruba 1300, nevyřízených závad je šest nebo sedm, které jsou složitější, takže na tom Odbor komunálních služeb pracuje.”
Stává se ale, že občané tuto aplikaci využívají i pro jiná hlášení než jsou samotné závady ve veřejném prostranství.
Jana Maierová, vedoucí Odboru komunálních služeb MMK: "Bych chtěla občany požádat občany, aby do těch závad nepsali občanského záležitosti jako je veřejný pořádek nebo mezilidské vztahy. Tato hlášení už nespadají do kategorie závad, ale tohle už by měla řešit MP Karviná, která má od toho svou aplikaci Bezpečná Karviná, kterou také najdou občané na webových stránkách města.”
Formulář k vyplnění je přímo na hlavní stránce webu města, podnět mohou občané zaslat i ve formě SMS zprávy na níže uvedené telefonní číslo +420 603 239 314.