Téma letošní výstavy se jmenovalo Po stopách velkých mistrů a název sám o sobě napovídá, že se jednalo o variace na nejslavnější světové obrazy.
Veronika Zvonečková, pedagožka a výtvarnice: “Zapojilo se téměř pět set dětí, to znamená všichni žáci naší školy. Každá třída od první do deváté třídy měla za úkol ztvárnit nebo nějakým způsobem znázornit díla podle daných umělců. Protože máme 23 tříd, tak to bylo celkem 23 velkých umělců, jako třeba Pablo Picasso, Leonardo da Vinci a další. A tato výstava, si myslím, že nejenom děti bavila, když je malovali, jak tvořili podle právě těch krásných obrazů, těch starých dávných mistrů anebo i moderních, současných mistrů.”
Děti využívaly své fantazie a tím pádem vznikly skutečně zdařilá a důvtipná díla.
Veronika Zvonečková, pedagožka a výtvarnice: “Děti se inspirovaly a využívali vlastní tvůrčí fantazii, a to právě je bavilo. Takže vznikly místy i docela vtipné obrázky, kdy například jsme Monu Lisu předělali na horníka, dejme tomu.”
Kromě toho, že vznikaly klasické obrázky, objevily se například i koláže a skulptury. Například Mondrianovy geometrické obrazce děti přetvořily v konkrétní barevné kočky a další zvířata přesně ve stylu autora. Dáma ve zlatém od Gustava Klimta byla zase k vidění ve spoustě různých variací.
anketa: Anna Matějková, žákyně 8.A: “Tvořila jsem Dámu ve zlatém a bylo to podle Gustava Klimta. Jsme měli naše třída, jsme měli jeho inspirace. Tvořilo se to tak, že nám paní učitelka dála obličej paní a my jsme měli podle naší inspirace udělat šaty, všechnu barvu, cokoliv, její pozadí, úplně cokoliv, to bylo na nás.”
anketa: Natálie Vaculová, žákyně 9.B: “Takže my jsme vytvořili Baby podle inspirace Alexandera Caldera. Je to vlastně taková moderní socha. Baby, protože dělali jsme roličky z papíru a připomínalo nám to, že to jsou jak vlasy od malého miminka. Ale pak jsme vlastně řekli, že Baby nebude sedět v koutě, a stejně v tom koutě je.”
Kromě děl, které zpracovaly pro výstavu děti ze Základní školy Borovského, byl na vernisáži k vidění také kulturní program, vytvořený žáky.