Místo sešitů drží žáci 7.B karvinské základní školy Borovského v rukou tablety. Tato moderní digitální technologie, se kterou se běžně setkává každý, se teď nově stala součástí jejich výuky.
Libor Stáňa, ředitel školy:”Budeme ověřovat, zda tablety ve školách mají své místo a jestli někdy částečně nahradí učebnice a sešity nebo ne.”
Škola má k dispozici 24 tabletů, z toho jeden je určený učiteli. V tabletech je nahrán i potřebný výukový software.
Barbora Bičejová, učitelka:“Momentálně se snažíme najít takovou zlatou střední cestu mezi tradičními pomůckami jako jsou učebnice a sešity a tabletem.”
Výhodou programu v tabletech je, že učitel má okamžitou kontrolu nad tím, co žáci právě dělají.
Barbora Bičejová, učitelka:” Vidím co jaké dítě dělá, jestli plní zadanou práci nebo nikoliv.”
anketa, žáci:” Mě se s tím pracuje dobře,je zábavnější ta hodina.”
“Je dobře,že to paní učitelka může hned kontrolovat, protože někteří by si zašli i na youtube.”
Projekt Škola dotykem začal na Slovensku a nyní pokračuje ve 12 českých školách po celé republice. Má ukázat, jaký přínos a vliv bude mít dotyková technologie na výuku a motivaci k učení žáků.