Anketa, řidiči: "Aspoň si oddychneme my, co bydlíme tady ve Starém Městě. Protože řidiči, kteří byli naučeni jezdit zpaměti na Ostravu, zabloudili, nerespektovali značky a pak se dostávali přes hlavní silnici na Staré město a vyptávali se, jak se dostanou na Ostravu nebo na tu objížďku. Ale tam značky byly, jen jen nikdo nerespektoval a jezdili zpaměti." "15 kilometrůl navíc jem najela, jelikož jsem nemocná, tak jezdím do Ostravy dost často, takže teď to bude pro mě úleva, s těmi kilometry." "Vynikající, termín téměř doržen, žádný problém."
Lukáš Raszyk, náměstek primátora Karviné: "My jsme dopředu avízovali, že k tomu dojde, že to pětiměsíční uzavření mostu bude občany bolet. Dělali jsme pro to všechna možná opatření, abychom co nejvíc zprůjezdnili město. Samozřejmě, hlavně ve špičkách, co se týče spojnice do Českého Těšína, kde byla hlavní objízdná trasa, tak tam se stálo někdy dvacet minut, půl hodiny. Je to pro nás zásadní spojení se zbytkem světa, protože to je spojení na Ostravu a Havířov a podobně, takže jsem rádi, že i když s malým zpožděním, tak se most otevřel."
Původní železobetonový most, který byl kolaudován v roce 1967, narušila loňská květnová povodeň. Musel se zbourat a postavit nový.
Lubomír Hýbl, ředitel ostravské správy ŘSD: "Při statickém posouzení se zjistilo, že oprava by byla velmi náročná, tak se rozhodlo, že se provede výstavba nového mostu. Původně jsme předpokládali, že bude jednopólový, ale z důvodu poddolování území došlo k třípólové konstrukci, která vyšla zhruba na 180 milionů korun. Myslím si, že ta komplikace, která tady byla s uzávěrou, nebyla zas tak strašně dlouhá, jednalo se o půl roku. V normálních podmínkách, kdy by to nebyl hejtmanem vyhlášený stav nebezpečí, tak stavební příprava by byla určitě delší i realizace by se nám protáhla."
Martin Mohler, vrchní vedoucí stavby: "Hlavní rozdíl je, že most je výškově nad stoletou vodou, to znamená, že nedojde k tomu, k čemu došlo loni v květnu, to znamená podemletí opěry. Hlavně ze čtyřpólového mostu se stal třípólový, podpěry byly dány mimo koryto toku. To byl hlavní důvod výstavby tohoto mostu."
Nový most má takzvanou výjimečnou zatížitelnost. Unese prý až 196 tun.