Výtluky na cestách jsou noční můrou snad všech řidičů. Kvůli nim na silnicích kličkují či svou jízdu zpomalují tak, aby autu hrozilo co nejmenší poškození. V minulosti se oprava výtluků řešila zdlouhavě, musely se vyřezávat či vyzbíjet.
Josef Mertl, ředitel Technických služeb a.s.: „Dříve bylo potřeba více techniky, samozřejmě dneska je to otázka prostoru a omezení dopravy. Když jsme v loňském roce na výstavě Auototec viděli výspravkovou soupravu, rozhodli jsme se, že si něco podobného pořídíme."
To se nakonec technickým službám podařilo díky výběrovému řízení. Josef Mertl, ředitel Technických služeb a.s.: „Byli jsme se podívat na výspravkovou soupravu, která v loňském roce jezdila v Kroměříži, kde se pracovníci zaučili a seznámili se s ní. Firma, která nám tuto nástavbu dodala, nám při její montáži předvedla a zaškolila ty pracovníky, kteří s ní momentálně pracují. Tři lidé, tedy řidič plus dva další, jsou schopni vyčistit výtluk, vypenetrovat ho, zasypat kamenivem a také speciální emulzí, takže za krátkou chvíli jsme schopni spravit podstatně větší množství výtluků, než tomu bylo v minulosti, a navíc bez omezení dopravy."
S novým strojem pracují technické služby teprve druhý týden. Josef Mertl, ředitel Technických služeb a.s.: „Minulý týden jsme se trošku zaučovali na bočních komunikacích, jako je Bělidlo a podobně, nyní se chystáme na ty hlavní komunikace a budeme pokračovat tak, abychom všechny výtluky v Karviné odstranili."
Podle ředitele technických služeb Josefa Mertla je vše také závislé od toho, jaké množství speciální emulze bude třeba na jednotlivé výtluky. Josef Mertl, ředitel Technických služeb a.s.: „Stroj má objem jeden kubík, takže v současné době zkoušíme, kolik výtluků zvládneme opravit na jeden zátah a kolikrát budeme muset zajíždět na podnik pro doplnění emulze."
Podobných speciálních nástaveb na opravu výtluků není v České republice mnoho. Josef Mertl, ředitel Technických služeb a.s.: „Pokud mám správné informace, tak v Karviné teď máme třetí nástavbu, která v ČR jezdí. Až se zaučíme a budeme ještě kvalitnější, určitě se na nás budou jezdit dívat i z ostatních technických služeb."
Výhody speciální techniky jsou tedy jasné, nyní už jen zbývá všechny výtluky najít a opravit. Josef Mertl, ředitel Technických služeb a.s.: „Máme všechny výtluky, dalo by říct, podchycené, ale pokud občané zavolají a podají nám informaci, tak si to samozřejmě zařadíme do plánu a nahlášené výtluky budeme postupně odstraňovat."