Jeden z 36 koncertů, které letos od 28. září do 28. října nabízí dramaturgie Svatováclavského hudebního festivalu v celém Moravskoslezském kraji, přilákal nejen místní milovníky kvalitní hudby do stonavského kostela svaté Maří Magdaleny. Posluchači se sjížděli z celého Karvinska, Frýdeckomístecka i Ostravska.
Igor Františák, dramaturg festivalu: "Tisíce lidí, kteří už v kostelích byly, ten prostor vyloženě vymodlili, takže i komunita lidí, která chodí na koncerty, tomu dodá tu jedinečnost, kterou při poslechu doma nikdy nemůže nahradit konkrétné pocit na tom místě v tu konkrétní chvíli."
Stonavský festivalový koncert nabízel díla Corelliho, Vivaldiho, Suka a Martinů se sólistou Václavem Vonáškem. Tento výjimečný talent z pražské Hudební akademie muzických umění, který svůj nástroj - fagot v nejlepším slova smyslu povýšil na sólový, absolvoval stáž na Královské hudební akademii v Londýně a je už laureátem prestižních domácích i zahraničních hudebních soutěží.
Václava Vonáška doprovázel komorní orchestr Camerata Janáček pod vedením Pavla Doležela. V jeho repertoáru jsou všechna slohová období od barokní až po soudobou hudbu. Že si svatováclavský hudební festival, který vrací duchovní hudbu z běžných koncertních síní do svatostánků, pro které byla původně určena, vydobyl své místo na slunci, není třeba pochybovat. Jen místa koncertů nemohou být pevně dána předem.
Igor Františák, dramaturg festivalu: "Vždycky záleží na vzájemném souznění organizátorů, publika a úřadů. Spolupráce ve Stonavě je velmi dobrá a určitě budeme pokračovat."
To znamená, že i příští rok se kostel svaté Maří Magdaleny změní na jednu z koncertních síní svatováclavského hudebního festivalu. Jeho dramaturgové už teď slibují, že Stonava se opět dočká nezvyklého hudebního zážitku.