Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Z Ostravy do Karviné konečně bez objížděk! Most je otevřen

Stonava |

Stonavským řidičům a samozřejmě nejen jim se konečně ulevilo. Most přes řeku Olši je otevřen. Ten původní narušila povodeň. Proto nechalo ŘSD vybudovat nový. Do jeho otevření vedla jedna z objízdných tras, spojujících Karvinou s Českým Těšínem, Havířovem a Ostravou i přes katastr Stonavy.

Rozpětí 120 metrů, šířka 22 metrů, dva jedenáctimetrové oblouky. Takové jsou parametry nově otevřeného mostu na tahu Karviná - Ostrava. Díky němu šoférům končí objížďky, časové a benzínové ztráty.

Anketa: "Alespoň si oddychneme my, co bydlíme tady ve Starém Městě. Protože řidiči, kteří jeli, byli naučení jezdit na Ostravu zpaměti, zabloudili, nerespektovali značky a pak se dostávali tady po hlavní silnici přes Staré Město a vyptávali se, jak se dostanou na Ostravu, nebo na tu objížďku. Ale přitom to bylo jasně označené, značky tam byly, jen je nikdo nerespektoval." "Patnáct kilometrů navíc jsem najela, jelikož jsem nemocná, tak jezdím do Ostravy dost často, takže teď to pro mě bude velká úleva." "Je to vynikající. Termín téměř dodržený. Žádný problém."

Lukáš Raszyk (ČSSD), náměstek primátora Karviné: "My jsme tedy už dopředu avizovali, že k tomu dojde. Že to pětiměsíční zavření mostu bude občany bolet. Dělali jsme proto všechna možná opatření, abychom co nejvíce zprůjezdnili město, i když samozřejmě hlavně ve špičkách, co se týká spojnice od Českého Těšína, kde byla hlavní objízdná trasa, tak tam se stálo někdy dvacet minut, až půl hodiny. Je to pro nás velmi zásadní spojení, když to tak řeknu, se zbytkem světa, protože je to hlavní komunikace a napojení na město Ostravu, město Havířov apod. Takže my jsme velmi rádi, že i když s malým zpožděním, tak že se most otevře."

Původní železobetonový most, který byl kolaudován v roce 1967, narušila květnová povodeň. Musel se zbourat a postavit nový.

Lubomír Hýbl,  ředitel ostravské správy ŘSD: "Při statickém posouzení se zjistilo, že by oprava byla velice náročná, tak se rozhodlo, že se provede výstavba nového mostu. Původně jsme předpokládali, že most bude jednopólový, ale z důvodu poddolování území, došlo k třípólové konstrukci, která vyšla zhruba na 180 milionů korun. Myslím si, že ta komplikace, která tady byla s uzávěrou, nebyla zase tak strašně dlouhá. Jednalo se o půl roku. V normálních podmínkách, kdyby to nebyl hejtmanem vyhlášený stav nebezpečí, tak by stavební příprava byla určitě mnohem delší. A i realizace by se nám protáhla."

Martin Mohler, vrchní vedoucí stavby: "Nový most je, narozdíl od čtyřpólového betonového mostu, kde nosná konstrukce byla z klasicky železo-betonu, tak je ocelová nosná konstrukce u tohoto mostu s výplňovou zpřaženou betonovou deskou. Hlavní rozdíl je v tom, že most je výškově nad stoletou vodou. Tzn. že nedojde k tomu, k čemu došlo loni v květnu, tzn. podemletí opěry a hlavně ze čtyřpólového mostu se stal třípólový a podpěry byly dány mimo koryto toku, což byl hlavní důvod výstavby tohoto mostu."

Nový most má tzv. výjimečnou zatížitelnost - unese prý až 196 tun. Jen jeho ocelová konstrukce váží 680 tun.

Nahlásit chybu


Tragický incident na tramvajové zastávce v Ostravě, zemřel 32letý muž

Včera 21:49 | Ostrava-město | Lukáš Zavadil

Ostravští kriminalisté se zabývají okolnostmi tragického incidentu, ke kterému došlo dnes krátce před 18. hodinou na ulici Horní v Ostravě. Podle předběžných informací se 32letý muž pokoušel dostat do přijíždějící tramvaje, přitom však upadl pod její kola.

Speciální systém COBRA pomohl uhasit požár střechy v Rychvaldu

Včera 16:42 | Rychvald | Lukáš Zavadil

Požár střechy rodinného domu v Rychvaldu na Karvinsku způsobil škodu za 800 tisíc korun. K zásahu vyjíždělo pět jednotek hasičů, kteří díky rychlému zásahu uchránili majetek v hodnotě 2 milionů korun. Při hašení byl využit unikátní systém COBRA, který hasičům umožnil efektivní zásah přímo v ohnisku požáru.

Moravskoslezský kraj přikryla sněhová peřina. Po víkendu ale sníh zase roztaje

Moravskoslezský kraj přes noc přikryla sněhová peřina. Ráno si tak možná někteří lidé zanadávali, že musí odhrabávat auto, ale děti byly jistě nadšené. Silničáři hlavní tahy zprůjezdnili ještě v průběhu noci. Podle meteorologů by měl po víkendu sníh zase roztát.

O školení v první pomoci byl v havířovské nemocnici velký zájem

Havířovská nemocnice uspořádala školení první pomoci, na kterém si účastníci osvojili postupy resuscitace a ošetření úrazů. Pod vedením odborníků si vyzkoušeli, jak správně stlačovat hrudník, kdy zahájit umělé dýchání a jak poskytnout pomoc dětem i dospělým.

Tragický požár v Ostravě: policisté evakuovali 16 lidí, hasiči našli v bytě mrtvého muže

Včera 9:18 | Ostrava-Jih | Lukáš Zavadil

Dramatické chvíle zažili obyvatelé domu na ulici Smirnovova v Ostravě-Zábřehu. Noční požár bytu si tam vyžádal evakuaci šestnácti lidí, včetně malého dítěte. Zasažený byt hasiči prohledali a nalezli zde muže bez známek života.

Úzká a frekventovaná silnice na Mezidolí v Havířově se dočká chodníku

Radnice v Havířově zahájila výstavbu dlouho očekávaného chodníku na ulici Mezidolí. Stavba zahrnuje i osvětlení, odvodnění i přeložky nízkého napětí a má být dokončena v srpnu příštího roku. Vše ale bude záležet na počasí.

Projekt Rodinného centra Mozaika a města splní další vánoční přání

Rodinné centrum Mozaika ve spolupráci se sociálním odborem města připravuje další ročník projektu Vánoční překvapení. Jeho cílem je obstarat pod stromeček dárky pro novojičínské děti ze sociálně znevýhodněného prostředí.

Krevní centrum přijelo odebírat krev na radnici Moravské Ostravy a Přívozu

Mobilní odběrové stanoviště Krevního centra Fakultní nemocnice Ostrava vyrazilo podruhé do terénu. Tentokrát zavítalo na radnici Moravské Ostravy a Přívozu, kde krev darovalo 30 úředníků, z toho 23 úplně poprvé.

Školáci si přejí fast food, to jim ale město splnit nemůže

V základních školách se konala mladá školní fóra. Žáci se mohli vyjádřit jednak ke své škole a také k dění ve městě. Třeba na Komenského 66 získal nejvíce hlasů požadavek na zřízení fast foodu.


Klub Kobiet v Horní Suché uspořádal výstavu “Co dovedou naše ruce”

V Horní Suché se uskutečnila výstava „Co dovedou naše ruce“, kterou připravil Klub Kobiet při PZKO. Návštěvníci mohli obdivovat rukodělné výrobky vytvořené různými technikami, jako je pletení, práce ze dřeva či pergamano. Akce, která spojila místní ženy i muže, byla velkým úspěchem.

Havířovská nemocnice pomáhá veřejnosti zvládnout základy první pomoci

Havířovská nemocnice uspořádala školení první pomoci, na kterém si účastníci osvojili postupy resuscitace a ošetření úrazů. Pod vedením odborníků si vyzkoušeli, jak správně stlačovat hrudník, kdy zahájit umělé dýchání a jak poskytnout pomoc dětem i dospělým.

Obce ovlivněné těžbou získaly od Nadace OKD 20 milionů korun

20. listopadu 2024 17:10 | Karviná | Monika Danková | Regionální zprávy POLAR

Společnost OKD poskytla už podruhé své nadaci mimořádný finanční dar ze svého zisku. I tentokrát si peníze rozdělí sedm měst a obcí na Karvinsku, které jsou ovlivněny těžbou. Patří mezi ně opět i Karviná nebo Stonava.

Město pořídilo nové kotce do orlovského psího útulku

20. listopadu 2024 16:15 | Orlová | Monika Ociepková | Orlovský miniexpres

Orlovský útulek dokončuje realizaci nových moderních kotců v místním útulku, které výrazně zlepší podmínky pro toulavé a opuštěné psy.

Stonava díky dotaci zavádí nový systém třídění odpadu

20. listopadu 2024 13:04 | Stonava | Jiří Brzóska | Stonavský expres

Obec Stonava získala finanční prostředky z Operačního programu Životní prostředí 2021–2027 na realizaci projektu „Stonava – Systém odděleného sběru materiálově využitelných odpadů“. Díky tomuto projektu bylo pořízeno 1200 plastových nádob na tříděný odpad, které budou zdarma distribuovány všem domácnostem s rodinnými domy, chatkami nebo zahradami. Od nového roku nebude možno odpad třídit do plastových pytlů.

Z Ostravy do Karviné konečně bez objížděk! Most je otevřen
Vydáno 8. listopadu 2011 0:00, Stonava, Michal Hulva
Stonavským řidičům a samozřejmě nejen jim se konečně ulevilo. Most přes řeku Olši je otevřen. Ten původní narušila povodeň. Proto nechalo ŘSD vybudovat nový. Do jeho otevření vedla jedna z objízdných tras, spojujících Karvinou s Českým Těšínem, Havířovem a Ostravou i přes katastr Stonavy.

Rozpětí 120 metrů, šířka 22 metrů, dva jedenáctimetrové oblouky. Takové jsou parametry nově otevřeného mostu na tahu Karviná - Ostrava. Díky němu šoférům končí objížďky, časové a benzínové ztráty.

Anketa: "Alespoň si oddychneme my, co bydlíme tady ve Starém Městě. Protože řidiči, kteří jeli, byli naučení jezdit na Ostravu zpaměti, zabloudili, nerespektovali značky a pak se dostávali tady po hlavní silnici přes Staré Město a vyptávali se, jak se dostanou na Ostravu, nebo na tu objížďku. Ale přitom to bylo jasně označené, značky tam byly, jen je nikdo nerespektoval." "Patnáct kilometrů navíc jsem najela, jelikož jsem nemocná, tak jezdím do Ostravy dost často, takže teď to pro mě bude velká úleva." "Je to vynikající. Termín téměř dodržený. Žádný problém."

Lukáš Raszyk (ČSSD), náměstek primátora Karviné: "My jsme tedy už dopředu avizovali, že k tomu dojde. Že to pětiměsíční zavření mostu bude občany bolet. Dělali jsme proto všechna možná opatření, abychom co nejvíce zprůjezdnili město, i když samozřejmě hlavně ve špičkách, co se týká spojnice od Českého Těšína, kde byla hlavní objízdná trasa, tak tam se stálo někdy dvacet minut, až půl hodiny. Je to pro nás velmi zásadní spojení, když to tak řeknu, se zbytkem světa, protože je to hlavní komunikace a napojení na město Ostravu, město Havířov apod. Takže my jsme velmi rádi, že i když s malým zpožděním, tak že se most otevře."

Původní železobetonový most, který byl kolaudován v roce 1967, narušila květnová povodeň. Musel se zbourat a postavit nový.

Lubomír Hýbl,  ředitel ostravské správy ŘSD: "Při statickém posouzení se zjistilo, že by oprava byla velice náročná, tak se rozhodlo, že se provede výstavba nového mostu. Původně jsme předpokládali, že most bude jednopólový, ale z důvodu poddolování území, došlo k třípólové konstrukci, která vyšla zhruba na 180 milionů korun. Myslím si, že ta komplikace, která tady byla s uzávěrou, nebyla zase tak strašně dlouhá. Jednalo se o půl roku. V normálních podmínkách, kdyby to nebyl hejtmanem vyhlášený stav nebezpečí, tak by stavební příprava byla určitě mnohem delší. A i realizace by se nám protáhla."

Martin Mohler, vrchní vedoucí stavby: "Nový most je, narozdíl od čtyřpólového betonového mostu, kde nosná konstrukce byla z klasicky železo-betonu, tak je ocelová nosná konstrukce u tohoto mostu s výplňovou zpřaženou betonovou deskou. Hlavní rozdíl je v tom, že most je výškově nad stoletou vodou. Tzn. že nedojde k tomu, k čemu došlo loni v květnu, tzn. podemletí opěry a hlavně ze čtyřpólového mostu se stal třípólový a podpěry byly dány mimo koryto toku, což byl hlavní důvod výstavby tohoto mostu."

Nový most má tzv. výjimečnou zatížitelnost - unese prý až 196 tun. Jen jeho ocelová konstrukce váží 680 tun.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/karvinsko/stonava/8873/z-ostravy-do-karvine-konecne-bez-objizdek-most-je-otevren