Rozpětí 120 metrů, šířka 22 metrů, dva jedenáctimetrové oblouky. Takové jsou parametry nově otevřeného mostu na tahu Karviná - Ostrava. Díky němu šoférům končí objížďky, časové a benzínové ztráty.
Anketa: "Alespoň si oddychneme my, co bydlíme tady ve Starém Městě. Protože řidiči, kteří jeli, byli naučení jezdit na Ostravu zpaměti, zabloudili, nerespektovali značky a pak se dostávali tady po hlavní silnici přes Staré Město a vyptávali se, jak se dostanou na Ostravu, nebo na tu objížďku. Ale přitom to bylo jasně označené, značky tam byly, jen je nikdo nerespektoval." "Patnáct kilometrů navíc jsem najela, jelikož jsem nemocná, tak jezdím do Ostravy dost často, takže teď to pro mě bude velká úleva." "Je to vynikající. Termín téměř dodržený. Žádný problém."
Lukáš Raszyk (ČSSD), náměstek primátora Karviné: "My jsme tedy už dopředu avizovali, že k tomu dojde. Že to pětiměsíční zavření mostu bude občany bolet. Dělali jsme proto všechna možná opatření, abychom co nejvíce zprůjezdnili město, i když samozřejmě hlavně ve špičkách, co se týká spojnice od Českého Těšína, kde byla hlavní objízdná trasa, tak tam se stálo někdy dvacet minut, až půl hodiny. Je to pro nás velmi zásadní spojení, když to tak řeknu, se zbytkem světa, protože je to hlavní komunikace a napojení na město Ostravu, město Havířov apod. Takže my jsme velmi rádi, že i když s malým zpožděním, tak že se most otevře."
Původní železobetonový most, který byl kolaudován v roce 1967, narušila květnová povodeň. Musel se zbourat a postavit nový.
Lubomír Hýbl, ředitel ostravské správy ŘSD: "Při statickém posouzení se zjistilo, že by oprava byla velice náročná, tak se rozhodlo, že se provede výstavba nového mostu. Původně jsme předpokládali, že most bude jednopólový, ale z důvodu poddolování území, došlo k třípólové konstrukci, která vyšla zhruba na 180 milionů korun. Myslím si, že ta komplikace, která tady byla s uzávěrou, nebyla zase tak strašně dlouhá. Jednalo se o půl roku. V normálních podmínkách, kdyby to nebyl hejtmanem vyhlášený stav nebezpečí, tak by stavební příprava byla určitě mnohem delší. A i realizace by se nám protáhla."
Martin Mohler, vrchní vedoucí stavby: "Nový most je, narozdíl od čtyřpólového betonového mostu, kde nosná konstrukce byla z klasicky železo-betonu, tak je ocelová nosná konstrukce u tohoto mostu s výplňovou zpřaženou betonovou deskou. Hlavní rozdíl je v tom, že most je výškově nad stoletou vodou. Tzn. že nedojde k tomu, k čemu došlo loni v květnu, tzn. podemletí opěry a hlavně ze čtyřpólového mostu se stal třípólový a podpěry byly dány mimo koryto toku, což byl hlavní důvod výstavby tohoto mostu."
Nový most má tzv. výjimečnou zatížitelnost - unese prý až 196 tun. Jen jeho ocelová konstrukce váží 680 tun.