Nebezpečný přechod v Porubě vyřeší semafory

V našem zpravodajství jste mohli zaznamenat reportáže už o dvou tragédiích, které se odehrály na stejném přechodu pro chodce v Ostravě - Porubě. Už po první tragédii se situací na místě začala zabývat policie a navrhla opatření, aby už k podobným událostem nemohlo dojít.

Reklama

Loni v září byla na přechodu pro chodce na Opavské ulici v Ostravě Porubě usmrcena důchodkyně a 10letá dívka byla zraněna. Na konci července byla na stejném přechodu vozidlem usmrcena další důchodkyně. V obou případech se nehoda stala podobně. “Nehodové děje na těchto typech přechodů jsou v podstatě stejné. Řidič v pravém jízdním pruhu dává přednost chodci, řidič v druhém pruhu přehlíží chodce, nereaguje na něj a dochází k fatálnímu střetu,” popisuje dopravní policista René Klímek.

Policisté situaci na tomto místě zmapovali a vypracovali pro majitele komunikace, kterým je Moravskoslezský kraj, návrh řešení. Po jeho realizaci by měl být přechod bezpečný. “Policie provedla po první tragické nehodě bezpečnostní inspekci a navrhla komplex opatření na těchto přechodech. Jeho součástí jsou i semafory,” dodává Klímek.

Na přechodech v celém kraji se nehody stávají často. Řidiči i chodci by proto měli být opatrní. “V letošním roce bylo nehod méně. V prvním pololetí loňského roku došlo ke 165 střetům, letos ke 144. Loni i letos v tomto období zahynulo 5 osob,” vypočítává mluvčí PČR Ostrava Daniela Vlčková.

V příštím roce se bude nebezpečný úsek na Opavské ulici rekonstruovat a opatření na přechodu by měla být součástí oprav.




Dokument Bufo Alvarius o nejsilnějším přírodním psychedeliku

Dnes 19:00 - 17:26
Celý MS kraj, Bývalé Kino Tatra, Studénka

SOUZNĚNÍ - Festival adventních zvyků, koled a řemesel

13.12. 18:00 - 16.12. 20:00
Celý MS kraj, Frýdek-Místek, Ostrava, Kunčice p.O., Kozlovice

GOLDEN GASTRO SERVICE, s.r.o.
Ostrava-město
od 14 000 Kč do 25 000 Kč

Detail

MORAVIA Stamping a.s.
Nový Jičín
od 20 000 Kč do 22 000 Kč

Detail

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu