Na území MS kraje se nachází
celkem 6 destinačních oblastí. Život i ekonomika v každé z nich
závisí mimo jiné i na novém nastartování aktivit v oblasti
cestovního ruchu.
Alena Šmigurová, ředitelka
Euroregionu Praděd: „Tak dneska pořádáme jednu z několika
aktivit našeho akčního plánu,který v rámci našeho destinačního
managementu pořádá ER Praděd. Pozvali jsme několik novinářů z
celé České republiky, kterým chceme ukázat krásy našeho území,
provedli jsme je vlastně jak výškami, to znamená, vzali jsme je
na rozhlednu, ale ukázali jsme jim i druhou část našeho regionu,
to znamená Slezskou Hartu, prohlídku na lodi.“
Euroregion Praděd připravil pro
účastníky Press Tripu poznávací výlet po mnoha zajímavostech
Jeseníků aby tím zdůraznil atraktivitu celé této oblasti kraje.
Pavla Müllerová, manažerka
turistické oblasti Jeseníky - východ: „Press Trip je koncipován
na dva dny, začínalo se ve Vrbně pod Pradědem, začínali jsme
ráno o půl desáté, pokračovali jsme do Holčovic do Safari, kde
je vlastně muzeum africké, potom dále jsme pokračovali na
rozhlednu Na Skalce a dále jsme se přesunuli na Slezskou Hartu a to
přímo do Leskovce, kde jsme nastoupili na elektroloď Hartu a
hodinku a půl jsme pluli po Hartě, úžasný zážitek, všem
doporučuji a potom dále jsme přijeli do Razové, tady jsme se byli
podívat u našeho partnera a člena Euroregionu Equirelax Razová.
Dále nás čeká program zítra, a to je návštěva Krnova, kam se
přesuneme, bude to celé dopoledne, měli bychom navštívit
synagogu, radniční věž, kde bychom si měli vyrazit minci, potom
bychom se měli vrátit zpátky na infocentrum a zhodnotit vlastně
celý Press Trip.
Důležitou pomocí v podobných
aktivitách je především podpora Moravskoslezského kraje, který
má totožný zájem.
Jan Krkoška (ANO), náměstek
hejtmana MS kraje: „Press Tripy jsou velmi důležité zvlášť v
dnešní době, kdy nás zasáhl Covid a všichni víme, že nejvíce
zasáhlý byl cestovní ruch. Já věřím tomu, že právě setkání
s novináři, kteří můžou šířit povědomí o MS kraji bude to
nejlepší pro nás další, řekněme restart toho cestovního ruchu
a nějakým způsobem v podstatě cestovní ruch u nás se rozjede.
Pavla Müllerová, Euroregion Praděd:
„V rámci akčního plánu, který je vlastně na tento rok a ještě
příští dva měsíce, do února, tak je to jenom tento Press Trip
ale určitě ho plánujeme i na příští období, protože já jsem
přesvědčena, že Press Tripy jsou daleko přínosnější a
zajímavější, než dávat například inzerci do časopisů a do
novin.“
Na tyto aktivity kraje pak navazují i
další kroky, jakými jsou například vstupy zdarma do
nejoblíbenějších vybraných památek v celém regionu s cílem
přilákat další turisty do Jeseníků.