Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Vodíková budoucnost se rychle blíží. Kraj bude tendrovat bezemisní autobusy na Havířovsku, jezdit by měly do dvou let

Autobusy na vodík na Havířovsku. Jezdit v této části regionu by měly začít do dvou let, a to díky tendru, který začal připravovat Moravskoslezský kraj. Do projektu se pouští jako první v republice.

Moravskoslezský kraj se chce připravit na "dobu bezuhelnou" a brzy bude tendrovat veřejnou dopravu na vodíkový pohon na Havířovsku. Oznámil to Krajský úřad Moravskoslezského kraje s tím, že navazuje na úspěšně realizovaná výběrová řízení na zajištění dopravní obslužnosti v regionu vozidly s pohonem na CNG. Kraj má ambici rozvíjet druh dopravy, který bude pro region znamenat menší zátěž životního prostředí a zřejmě také vznik nového průmyslového odvětví. 

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana pro dopravu: „Jde nám o zavedení zcela bezemisní dopravy, což naftová, benzinová a ani auta na plyn prostě neumí. To je pro náš kraj, který se nemůže zrovna chlubit svěžím ovzduším, primární. Tendr na zajištění veřejné dopravy vozidly s vodíkovým pohonem ještě v Česku nikdo nevyhlašoval. Je to nová záležitost, se kterou u nás nikdo nemá zkušenosti. Proto jsme se rozhodli uspořádat předběžnou tržní konzultaci s cílem připravit srozumitelné a po odborné stránce kvalitní a realizovatelné zadávací podmínky, které umožní podání porovnatelných nabídek."

Právě na této předběžné konzultaci by měli se měli ozvat dopravci se zájmem o účast v budoucím výběrovém řízení. Prostor mají do konce března. 

Jakub Unucka (ODS), první náměstek hejtmana pro průmysl, energetiku a chytrý region: "Vodíková mobilita je budoucnost. Nejen proto, že vodíkový pohon je čistý - z výfuku kape pouze voda, ale i samotná výroba tohoto paliva může být naprosto čistá. Zároveň vytvoříme nové, progresivní a inovativní průmyslové odvětví, kde najde práci spousta lidí a které pomůže kraji v budoucnu fungovat bez energetického spalování uhlí. Chceme, aby v našem kraji jezdily jako první na vodík nejen autobusy, ale i vlaky. A v ideálním případě, aby se i v Ostravě vyráběly."

Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků