Počet veřejných dobíjecích bodů v Česku přesáhl na konci loňského roku 4 600, což nás řadí na 13. místo mezi zeměmi Evropské unie. Přestože bylo v tuzemsku v roce 2023 zaregistrováno historicky nejvíce nových bateriových elektrických vozidel – v kategorii osobních vozidel se jednalo o počet 6 640, což znamená 70% meziroční růst –, Česká republika v jejich podílu na celkových registracích patří stále na chvost mezi zeměmi EU. Tržní podíl elektromobilů totiž dosáhl 3 %. Česko loni naopak bylo premiantem v podílu nově registrovaných naftových motorizací. Vyplývá to ze statistik webu Čistá doprava.
S rostoucí sítí dobíjecích stanic výrazně roste i spotřeba elektřiny pro dobíjení elektrických vozidel. Například u Energokarty, která je akceptována u nabíjecích stanic tří největších provozovatelů, a současně v Rakousku a v Německu, je evidováno za rok 2023 meziročně více než o polovinu vyšší využití.
Podle dat Čisté dopravy publikovaných v posledním čtvrtletí 2023 provozuje v Česku veřejnou dobíjecí infrastrukturu celkem 120 subjektů. Nejvíce veřejných dobíjecích bodů provozuje Pražská energetika, následuje ČEZ a E.ON Drive. Tři největší provozovatelé veřejné dobíjecí infrastruktury prostřednictvím svých stanic rovněž dodávají certifikovanou elektřinu z obnovitelných zdrojů.
Konvenční paliva mají stále silnou pozici, v počtu nových registrací nicméně elektromobily v roce 2023 výrazně předčily pohon na stlačený zemní plyn (CNG). V České republice je registrováno celkem asi 30 tisíc vozidel na CNG. Z toho v kategorii M1 označující osobní automobily je to necelých 23 tisíc vozidel. Pokud jde o elektromobily, ke konci loňského roku bylo v Centrálním registru vozidel Ministerstva dopravy evidováno více než 34 tisíc bateriových elektrických vozidel, a jen v kategorii M1 bezmála 22,5 tisíce.